Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Marketing Festival Online představuje řečníky

Sedmý ročník akce týmu Jindřicha Fáborského letos výjimečně proběhne online.

Natáčení pro Marketing Festival

Natáčení pro Marketing Festival

Spousta změn, nejistota kolem formátu konání samotné akce a hodně plánování. I tak se dá shrnout průběh organizace sedmého ročníku Marketing Festivalu Online, který kvůli koronavirové pandemii letos proběhne online a výjimečně na začátku září. Představí přední světové experty z různých oblastí marketingu.

„Za pár týdnů proběhne tento v mnoha směrech výjimečný ročník Marketing Festivalu a jsem nesmírně rád, že jsme s celým týmem dokázali i přes všechny překážky najít formát, který zčásti nahradí fyzickou akci, původně plánovanou na  konec dubna,“ říká Jindřich Fáborský, zakladatel Marketing Festivalu, jedné z nejprestižnějších oborových akcí v Evropě.

Letošní Marketing Festival Online se bude konat ve čtvrtek 3. a v pátek 4. září 2020 ve dvou zhruba pětihodinových blocích, během kterých se budou střídat předtočené přednášky speakerů s živě streamovanými otázkami a odpověďmi s vybranými řečníky. Prostřednictvím unikátního online formátu na svém webu nabídne Marketing Festival ty nejzajímavější osobnosti z řad světového marketingu.

„Spousta akcí při přesunu do online prostředí sahá ke streamingu videohovorů s řečníky. To je sice z hlediska organizátorů určitě nejlehčí řešení, je ale zároveň nefér ke všem ostatním – řečníci takto velmi neradi přednášejí a lidé, kteří už tak tráví většinu své práce na Zoomu, jsou z podobného formátu po hodině otrávení, ať už je obsah sebelepší. Produkce profesionálně natočených, titulkovaných přednášek je sice stonásobně náročnější, ale věříme, že to festivalové publikum ocení a budou se k nim rádi vracet,” říká Honza Kostera, který šéfoval produkčnímu týmu a výrazně se podílel na novém online formátu Marketing Festivalu.

Finální lineup řečníků

Zastánci efektivity v marketingu a evidence-based přístupu. Tak se dá představit duo Les Binet a Peter Field, autoři bestselleru Effectiveness in Context, kteří jsou považováni za nestory marketingové efektivity a jejichž přednášku označují organizátoři jako „příležitost, která přijde jednou za život“.

Jiným směrem, na pomezí behaviorální psychologie a marketingu, se ve své přednášce vydá Richard Shotton, autor světově proslulé knihy The Choice Factory.

Chybět nebude ani další autor světových bestsellerů, Dave Trott, kreativní ředitel, který roky svých zkušeností vepsal do knih Predatory Thinking, One Plus One Equals Three a Creative Mischief. Krom své spisovatelské kariéry stál Trott u zrodu reklamních agentur Gold Greenlees Trott, Bainsfair Sharkey Trott a Walsh Trott Chick Smith. V roce 2004 navíc získal D&AD President’s Award za celoživotní přínos v reklamě.

Do pomezí technologie a marketingu se postaví Tom Goodwin, jeden z nejcitovanějších technologicko-marketingových guru, bývalý viceprezident Zenithu, od nedávna působící v Publicis Groupe a autor knihy Digital Darwinism.

Zakladatelka strategického studia Bodacious Zoe Scaman se ve své přednášce zaměří na nové a neokoukané způsoby využití komunikačního kanálů a možnosti storytellingu, které značky často sami nevidí. Díky zkušenostem napříč obory, jako jsou brand consulting, entertainment strategy či vývoj nových produktů, nabídne zajímavý vhled do toho, jak dělat propagaci značky jinak.

Rob Estreitinho, brilantní stratég, jehož jméno je spojeno se značkami Cadbury, Universal Music Group, Adobe či Kia, rozkryje výzvy, kterým marketéři dnes čelí a představí možnosti, jak se s těmito výzvami vypořádat.

Letošní lineup doplní Ana Milicevic, expertka na digitální média, která posbírala zkušenosti ve firmě Adobe či Unicef, v současnosti působící jako ředitelka a spoluzakladatelka Sparrow Digital.

Mezi speakery Marketing Festivalu se zařadí i Drayton Bird, marketingový guru, který pracoval s firmami jako American Express, Mercedes, IBM nebo Procter & Gamble a jehož knihy byly přeloženy do 17 jazyků. O neuvěřitelné šíři jeho zkušeností svědčí šest let práce v Ogilvy, během které samotný David Ogilvy řekl, že „Drayton toho ví o direct marketingu víc, než kdokoliv na světě“.

Co je Marketing Festival

Marketing Festival, založený v roce 2013, je svou velikostí, obsahem a referencemi často označován jako nejprestižnější oborová konference v Evropě. Řečníky jsou vždy světová esa ve svém odvětví, kteří se zde s účastníky dělí nejen o své know-how, ale také pomáhají odpovídat na otázky současného marketingu. Na akci v minulosti vystoupili například Mark Ritson, Avinash Kaushik, Christopher Wylie a další.