Letošní ročník konference Marketing Festival týmu kolem Jindřicha Fáborského dostal nový termín a podobu. Proběhne ve čtvrtek 3. a v pátek 4. září kompletně prostřednictvím internetu, a to ve dvou zhruba pětihodinových blocích, během kterých se budou střídat předtočené přednášky speakerů s možností živě pokládat otázky vybraným řečníkům.
Původně se akce měla konat od 22. do 24. dubna v pražském Kongresovém centru, koronavirus to ale znemožnil, následným uvažovaným termínem byl začátek července, to už online a předtočenými přednáškami řečníků. Situace se ale podle organizátorů značně zkomplikovala zejména kvůli omezeným možnostem cestování a protikoronavirovým opatřením týkajícím se shromažďování se v New Yorku a v Londýně.
„Na začátku koronavirové pandemie jsme se dlouho a pečlivě rozmýšleli, jak se s touto situací vypořádat. Jako jediné rozumné řešení se ukázalo právě přenesení Marketing Festivalu do online prostředí,“ říká zakladatel Marketing Festivalu Fáborský.
„V posledních týdnech jsme intenzivně sledovali, kdy se situace v New Yorku a v Londýně zlepší a budeme moct začít tvořit videa s našimi řečníky. Situace se ale zlepšuje a konečně se můžeme s produkčními týmy pustit do práce a začít natáčet naše spíkry,“ doplňuje Jan Kostera, který je zodpovědný za lineup vystupujících na Marketing Festivalu.
„Poslední měsíce byly opravdu velmi náročné, protože dlouho nebylo jasné, jak a kdy budeme moct ohlásit termín letošního a v mnoha směrech výjimečného Marketing Festivalu. Naštěstí už máme jasno, a na začátek září se velmi těšíme,“ doplnil Fáborský.
Řečníci letošního Marketing Festivalu
- Nově oznámeným je Richard Shotton, autor světově uznávané knihy The Choice Factory, která se pohybuje na pomezí behaviorální psychologie, reklamy a marketingu.
- Les Binet a Peter Field, autoři bestselleru Effectiveness in Context, který hltají marketéři po celém světě, a zároveň uznávaní matadoři marketingové efektivity s více než třemi dekádami zkušeností, jejichž přednášku označují organizátoři jako „příležitost, která přijde jednou za život“.
- Dave Trott, kreativní ředitel, copywriter a autor knih Predatory Thinking a One Plus One Equals Three, který stál u zrodu reklamních agentur Gold Greenlees Trott, Bainsfair Sharkey Trott a Walsh Trott Chick Smith a v roce 2004 získal D&AD President’s Award za celoživotní přínos v reklamě.
- Helen Edwards, zkušená brand konzultantka, která během své kariéry pomáhala firmám budovat brand společnostem jako Johnson & Johnson, Avon, BBC Worldwide a dalším.
- Tom Goodwin, jeden z nejcitovanějších technologicko-marketingových guru, bývalý viceprezident Zenithu, nově působící v Publicis Groupe.
- Ana Milicevic, expertka na digitální média a spoluzakladatelka Sparrow Digital.
- Drayton Bird, direct marketingový guru, na něhož pěje ódy i samotný velikán reklamy David Ogilvy.
- Vikki Ross, copywriterka, jejíž slova dávala hlas největším světovým značkám jako jsou Virgin Media, Body Shop, Sainsbury’s, Tesco, a Paperchase.
Ipsos pomůže s výzkumem o konferencích
Partnerem Marketing Festivalu se letos stává výzkumná agentura Ipsos. S organizátory akce společně chystají rozsáhlý výzkum na téma, co Češi očekávají od konferencí. Spolupráce volně navazuje na Fáborského výzkum z roku 2013, kdy se jako organizátor Marketing Festivalu snažil pochopit, proč lidé jezdí na konference a jak by taková ideální ideální konference měla vypadat.
„Letošní ročník Marketing Festivalu je a bude v mnoha ohledech výjimečný a jiný. Zároveň cítím, že je potřeba se opět blíže podívat na to, jak podle samotných účastníků má správná konference vypadat a co jim má ve výsledku dát,“ uvedl Jindřich Fáborský. „Enormně důležitá jsou pro nás také data o tom, jakým směrem se bude vyvíjet konferenční trh po pandemii COVID-19, tedy jak se změní poptávka a role konferencí do budoucna.“
„Marketing Festival vnímáme jako klíčovou marketingovou událost v Česku. Oceňujeme flexibilitu organizátorů v reakci na současnou nelehkou situaci i neustálý zájem akci zdokonalovat a šít na míru potřebám trhu,“ dodává Jakub Malý, managing director Ipsosu.