Oborový týdeník MarketingSalesMedia změní od začátku listopadu vydavatele. Nově jím bude společnost Forum Media, která je pořadatelem stejnojmenné tradiční oborové konference a hlavně vydavatelem konkurenčního týdeníku Marketing & Media. S obojím začala letos v lednu. Forum Media patří společnosti B&R Holding, která zastřešuje komunikační firmy v čele s agenturou Bison & Rose. Jejími majiteli jsou nyní Vladimír Bystrov a Roman Šmíd.
Prodávajícím je mediální dům Empresa Media Jaromíra Soukupa, který časopis vydávalo od jara 2013. Podmínky převzetí strany nezveřejnily. Pro čtenáře se aktuálně nic měnit nemá, magazín MarketingSalesMedia připravovaný stávajícím redakčním týmem v čele s šéfredaktorem Danielem Köpplem mají dostávat i „v příštích týdnech“. „Před námi je nyní období, v němž budeme hledat nejlepší způsob, jak MarketingSalesMedia integrovat mezi naše ostatní produkty určené pro stejnou cílovou skupinu,“ uvedl Šmíd. Köppl pro Soukupa pracuje jako výkonný ředitel Empresy.
Pikantní je, že MarketingSalesMedia zakládal Köppl poté, co se svým týmem opustil Marketing & Media, který tehdy patřil vydavatelství Economia. Marketing & Media ostatně na přelomu let 1999 a 2000 vznikl stejně - odchodem Köppla a spol., v tomto případě z časopisu Strategie. Ta byla nejstarším tuzemským oborovým médiem o marketingu, startovala v roce 1993. Přestala vycházet předloni, nedlouho poté, co ji Czech News Center koupilo od Mladé fronty.
„V mediální branži platí, že se člověk má věnovat tomu, co umí,“ uvedl k aktuální transakci generální ředitel Empresa Media Jaromír Soukup. „Empresa Media se chce do budoucna orientovat především na trh B2C médií,“ podotkl majitel a šéf televize Barrandov. Jeho podnik Empresa produkuje časopisy Týden, Exkluziv, Sedmičku, Instinkt, Interview či Faktor Soukup.
„Naším cílem je, aby značka Forum Media zastřešovala komplexní komunikaci uvnitř oboru komerčních komunikací, a to jak prostřednictvím tištěných a online médií, tak s využitím různých platforem pro setkávání, odborné debaty a profesní vzdělávání,“ vysvětluje novou akvizici Roman Šmíd. K MarketingSalesMedia patřila výroční konference Život na hraně, ta se ale letos už nekonala.