Marks & Spencer spustí e-shop

Marks & Spencer je původně britský obchodní řetězec

Marks & Spencer je původně britský obchodní řetězec

Český Marks & Spencer změnil v dubnu vedení a chystá pro náš trh spoustu změn. Jednou z těch nejzásadnějších je plánovaný vznik e-shopu, o kterém mluvili zástupci společnosti na červnové Marketingové snídani. Podle slov Zdeňka Haška, ředitele marketingu obchodů Marks & Spencer v Česku, i oni sledují trend mnohokanálového prodeje a k přechodu z kamenných prodejen i na online se, pokud vše půjde dobře, uchýlí letos na podzim. V dalších komunikačních nástrojích se podle Haška nechal inspirovat například Teskem a zavedl slevové kupóny platné měsíc, které prý vynesly 2 miliony Kč tržeb. V rámci moderních technologií pracují vývojáři na mobilní aplikaci, která by postupně mohla nahradit systém věrnostních karet. Dříve šla polovina marketingového rozpočtu do instore komunikace, dnes se chce řetězec více orientovat na sociální sítě. Zatím se to týkalo především videí na Facebooku, letos přidal Marks & Spencer Instagram. Kromě těchto kanálů využívá pravidelně inzerci v časopisech, hlavně módních, nově teď na podzim spustí k 20. výročí na trhu televizní spot. „Počítáme s tím, že televizní kampaň zkombinujeme s online aktivitami, abychom docílili vyšší zásah. S naší mediální agenturou Carat se také bavíme o změně naší mediální strategie, protože v současnosti máme marketingových aktivit možná až moc a naše kampaně se pak vzájemně oslabují. Chceme jich tedy méně, ale s vyšším dopadem. Musíme přitom počítat i s tím, že s televizí budeme muset investovat do reklamy dvojnásobek toho, co do ní dáváme teď,“ přiblížil Hašek. 

Omnichannel jede a stává se hlavním proudem rozvoje obchodu. Koho zajímají detaily, tak Zdeněk Hašek je bude spolu s dalšími obchodníky prezentovat na Retail in Detail/Omnichannel.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

V dnešní době jde o samozřejmost, překvapí spíš to, že s ní M&S nepřišli mezi prvními. Nezbývá než popřát, aby nebylo pozdě.
Jana Kubištová (Budvar)

No konečně budou mít e-shop.
Martin Boček

U Marks & Spencer nakupuju pyžama, ale z ostatního sortimentu mám pocit, že je cílen na věkovou skupinu 50+ (promiň, mami). Tak snad ten sortiment začne být stejně široký jako jinde ve světě, aby bylo na webu z čeho vybírat. Poněvadž máma mi volá, kdykoliv chce něco koupit v Tchibu a na dalších e-shopech, tak ať ještě nevolá kvůli Marks & Spenceru. Jinak, maminko, volej samozřejmě kdykoliv, vždycky tě rád slyším!
Václav Loubek

Sdílejte