Martin Sorrell končí po 33 letech v čele WPP

  • ČTK
  • 15. 04. 2018 16:10
Martin Sorrell. Foto: Profimedia.cz

Martin Sorrell. Foto: Profimedia.cz

Zakladatel největšího reklamního konglomerátu světa WPP Martin Sorrell oznámil k 14. dubnu okamžitou rezignaci na pozici generálního ředitele společnosti. Důvodem je podezření, že pochybil při využití firemních peněz. Sorrell, který jakékoliv obvinění odmítá, firmu budoval 33 let. V branži platí za ikonu, britská královna Alžběta II. jej v roce 2000 povýšila do rytířského stavu a Sorrell smí používat titul sir.

WPP minulý týden oznámila, že pověřila vyšetřením obvinění nezávislou právní firmu. Uvedla přitom, že nejde o částky, které by pro ni byly významné. I když Sorrell jakékoli pochybení bezvýhradně odmítl, v sobotu večer se rozhodl post generálního ředitele opustit. Uvedl, že je to v zájmu klientů, akcionářů i jeho vlastním. Firma současně bez dalšího vysvětlení oznámila, že vyšetřování z finančního pochybení skončilo.

WPP tak zůstane bez šéfa v době složité nejen pro ni samotnou, ale pro celý reklamní sektor. Do doby, než bude zvolen nástupce, má Sorrella zastupovat předseda správní rady Roberto Quarta. Společnými provozními řediteli WPP byli jmenováni Mark Read, šéf divizí Wunderman a WPP Digital, a Andrew Scott, provozní ředitel WPP pro Evropu a zároveň korporátní ředitel rozvoje společnosti.

Analytici se neshodují v tom, zda skupina, kterou oslabily nižší výdaje klientů a která prochází restrukturalizací, nyní pod jiným vedením přistoupí k prodeji aktiv.

Sorrell svou WPP založil v roce 1985 jako firmu o dvou lidech, jako generální ředitel ji vedl od roku 1986 a postupně z ní přes akvizice vybudoval hráče světového formátu. Dnes v sektoru dominuje a na výplatní listině má ve 112 zemích zhruba 200.000 jmen. Spadají pod ni reklamní agentury J. Walter Thompson, Ogilvy & Mather, Young & Rubicam či Grey, všechny přitom mají své pobočky i v Česku. WPP je britský podnik, Sorrell však v roce 2008 přenesl domicil do Irska, kde má WPP nyní své ústředí.