Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Masarykova univerzita se spojila s fantastickým partnerem, ale jeden spot jim trochu ujel

Polášek hodil moc pěknou kampaň Masarykovy univerzity do trochu jiné dimenze, než jsme zvyklí.

Pro cílovku 13-19 pracuju poslední tři roky, možná déle, a řeknu vám jedno.

Když vám někdo bude tvrdit, že těmhle lidem rozumí, nevěřte mu. Jen se domníváme, tušíme. Jedna z věcí, kterou dělám, je, že se snažím se odhalit trend chvíli před tím, než si ho všimnou ostatní. Pak zkoušíme s partou chytrých lidí se širokým záběrem smysluplně na trend navázat. S lidmi ve věku 13-19 věku trávím dost času, bavím se s nimi, snažím se zjistit, jací jsou. Mám i mapy jejich dobrých a špatných vlastností, které průběžně doplňuju, a čím víc toho vím, tím jsem si méně jistý.

Masarykova univerzita postupuje docela dobře. Na Gaudeamu jsem si nabral jejich tradičně fajn materiály a založili si i Facebook, který je také příjemný a rozjeli ho opravdu hezky. A aktuální marketingový tah, při kterém se univerzita spojila s X Production, hodnotím jako senzační.

X Production je hudební vydavatelství, které dlouhodobě mapuje všechnu smysluplnou novou hudbu v České republice. Jmenovat z jejího katalogu je opakováním notoricky známého. Moimir Papalescu, který se stal skutečným umělcem a muzikantem s velkým M, a jeho projekty, Vanessa, MIDI LIDI, Kazety, Skyline, Bullerbyne, proboha, toho je tolik a všichni to máme v povědomí, protože tohle je výjimečný katalog. Umějí to, to se musí nechat. Pamatuju si, jak jsem poprvé viděl jejich stránky a byl jsem šokovaný, že to je česká společnost.

X Production spolu s univerzitou vytvořily soutěž o nejlepší video na téma Důvod? Masarykova univerzita. Podmínky jsou dobře stanovené a můžete vyhrát docela fajn věci (mj. od X Production), takže potud je to senzační. Ke kampani vznikla i videa a u těch bych se chtěl pozastavit.

První video Odjezd je dobře natočená záležitost plná super hudby od Magnetik a hezkých obrázků. Uvěřitelná, příjemná. Krásný spotík „něco začíná“. Ač videa úplně nemusím (mám radši statický vizuál, který jsem schopen pochopit za dvě vteřiny), tohle nemám problém si dát ještě jednou a pak klidně znovu.

Druhé video Cesta je těžko zhodnotit, netuším, jestli se jedná o závěr, nebo jeden z dílů série, v níž pak dojde ke zvratu a my zjistíme, že zrovna tento díl byl geniální. Ale nic takového video neslibuje. Tak a teď, proč se o něm tak rozepisuju. Tvůrci obsadili Josefa Poláška.

Zdálo by se, že každé video s ním musí být nutně geniální a virál, a každé video s ním musí být pochopitelné. Legendární Jak jsme startovali internet, nesmrtelní Kapříci a skvělé Takové to domácí žvýkání. No vidíte, a tohle video jsem nepochopil. A soudě podle Facebooku, nejsem sám. Sakra, jak tohle mysleli?

Pokud to není geniální (nebo aspoň dobrý) oslí můstek k překvapivému rozřešení, je to pekelně mimo. Autoritativní spolujezdec Polášek vleze o berlích do kupéčka, kde jsou hlavní hrdinové a pronese monolog o Masarykově univerzitě. Nevím, kde je chyba, ale není to vtipné. Možná proto, že aroganci své postavy nevyváží pořádným fórem (tím „dělám na velice vysoké pozici“ při nejlepší vůli), nebo naopak neshodí ve stylu „já jsem si jen dělal srandu“. Pointa scénky je, že Polášek je vrátný Masarykovy univerzity.

Bohužel přistihl jsem se, že podléhám stejnému stereotypu, jako kolegové z branže u případu Chuck pro T-Mobile. Říkám si, že mít Poláška, udělal bych pořádnej masakr. Připadá mi, že u tohoto případu je to tak jasné, že si mohu dovolit to prohlásit.

Nebo druhý spot prostě jen není dobrý? Třeba třetí změní situaci. Bude?