V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

Mastercard zavádí vlastní zvukovou znělku, ozývat se bude i při placení

V Česku představil Mastercard svou akustickou identitu v pražském Rudolfinu

V Česku představil Mastercard akustickou identitu v pražském Rudolfinu, posloužil moderátor Leoš Mareš

Vydavatel platebních karet Mastercard rozšiřuje svůj brand o zvuk. Akustické znělky budou mít různé uplatnění - od partitur, přes zvukové logo, vyzváněcí tóny po čekací melodii telefonních ústředen nebo zvuk označující úspěšnou transakci při placení v obchodě. Mastercard tak navazuje na celkovou transformaci značky.

„Akustický projev dodává naší značce výrazně nový rozměr a je zásadní součástí toho, jak lidé společnost Mastercard vnímají a jak ji budou vnímat v budoucnosti. Vytkli jsme si náročný úkol: vytvořit melodii Mastercard, která bude pro firmu typická, bude ji autenticky vystihovat a zároveň bude použitelná všude na světě a v libovolném hudebním žánru,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel Mastercard pro Česko, Slovensko a Rakousko.

Na vytvoření znělky spolupracovala firma s řadou hudebníků, včetně Mika Shinody ze skupiny Linkin Park. Vzniklá melodie by měla být přizpůsobitelná různým žánrům i regionálním požadavkům.

Akustické identity značek se ve světě rozšiřují zejména kvůli rostoucímu využívání hlasového ovládání v digitálním prostředí, a to i v oblasti nakupování, kde spotřebitelům pomohou s orientací.