Redakce zpravodajství České televize přichází s novou formou zpravodajského obsahu – komiksem. Každý den přidá nový. Obrazové příběhy vznikají ve speciálních aplikacích podle reportáží odvysílaných v pořadech ČT a cílem je přilákat především mladší generaci. Výrobit jeden díl trvá několik hodin, na projektu se podílí šest lidí – redaktoři, editoři, grafici a korektorky.

Mastercard zavádí vlastní zvukovou znělku, ozývat se bude i při placení

V Česku představil Mastercard svou akustickou identitu v pražském Rudolfinu

V Česku představil Mastercard akustickou identitu v pražském Rudolfinu, posloužil moderátor Leoš Mareš

Vydavatel platebních karet Mastercard rozšiřuje svůj brand o zvuk. Akustické znělky budou mít různé uplatnění - od partitur, přes zvukové logo, vyzváněcí tóny po čekací melodii telefonních ústředen nebo zvuk označující úspěšnou transakci při placení v obchodě. Mastercard tak navazuje na celkovou transformaci značky.

„Akustický projev dodává naší značce výrazně nový rozměr a je zásadní součástí toho, jak lidé společnost Mastercard vnímají a jak ji budou vnímat v budoucnosti. Vytkli jsme si náročný úkol: vytvořit melodii Mastercard, která bude pro firmu typická, bude ji autenticky vystihovat a zároveň bude použitelná všude na světě a v libovolném hudebním žánru,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel Mastercard pro Česko, Slovensko a Rakousko.

Na vytvoření znělky spolupracovala firma s řadou hudebníků, včetně Mika Shinody ze skupiny Linkin Park. Vzniklá melodie by měla být přizpůsobitelná různým žánrům i regionálním požadavkům.

Akustické identity značek se ve světě rozšiřují zejména kvůli rostoucímu využívání hlasového ovládání v digitálním prostředí, a to i v oblasti nakupování, kde spotřebitelům pomohou s orientací.