Lupták zakládá marketingové studio The Maykin

Matej Lupták chce rostoucím firmám zajišťovat návrhy a realizace marketingových plánů.

Matej Lupták

Matej Lupták

Marketér Matej Lupták, který donedávna působil jako marketingový ředitel půjčovny aut HoppyGo, založil vlastní konzultační a plánovací studio The Maykin. V něm firmám nabízí návrhy a realizace marketingových plánů, konkrétně služby v oblasti marketingového výzkumu, analýz, strategie, plánování či service designu. Lupták má zkušenosti z práce pro klienty jako Pipedrive, Rosetta Stone, Orange, Deutsche Bank a také HoppyGo, nejstaršího projektu Škoda Auto Digilab, kde působil do října, tedy zhruba rok a půl, a vedl tam mimo jiné kampaň Nevlastníte auto? Půjčte si ho přímo od majitele. Teď už začal spolupracovat na společných projektech s pražskou agenturou Digital Ant.

Logo nového studia The Maykin

Logo nového studia The Maykin

„Až 90 % startupů nepřežije první roky své existence. 22 % důvodů neúspěchu se připisuje ‚marketingovým problémům‘ a 34 % nesprávnému ‚product-market fit‘. Z mých zkušeností s prací pro evropské startupy a scaleupy jsem zjistil, že mnoho z nich na celou komunikaci nahlíží hlavně optikou A/B testingu, výkonnostního marketingu a krátkodobého ROI. To však přináší mnoho rizik,“ popisuje Lupták. Podle něj firmám často chybí výzkum, který jim může ušetřit množství prostředků a snížit riziko neúspěchu: „Správně provedený marketingový výzkum a z něj vyplývající marketingová strategie či plán dokážou firmám pomoci generovat zisk v dlouhodobém horizontu.“