Olympijské hry v Londýně začínají až za rok, Český olympijský výbor ve spolupráci s komunikační skupinou Mather ovšem už spouští kampaň „Žijeme Londýnem“, která má veřejnosti přiblížit myšlenky olympismu.
Londýn se příští rok stane dějištěm XXX. letních Olympijských her. Pro českého sportovního fanouška to vlastně není vůbec daleko. „Londýn je téměř za rohem a v příštích dvaceti letech nemusí Evropa olympijské hry hostit. Pro českou veřejnost máme navíc rekordní počet vstupenek na závody českých sportovců. Chceme lidi nejen pozvat do Londýna, ale také jim ukázat, že si nyní mohou na olympiádu sáhnout,“ vysvětluje předseda ČOV Milan Jirásek.
Kampaň, která startuje slavnostním večerem 24. května v Brně, tvoří v první části tři projekty – výstava velkoformátových fotografií zachycujících historii českého olympismu, vzdělávací program pro školy a putování originálního anglického doubledeckeru. Všechny projekty se dostanou do regionů. Připravuje je Mather Activation.
Putovní výstava velkých momentů českého olympismu se uskuteční v krajských městech vždy pod širým nebem na otevřených prostranstvích. Celý týden budou mít lidé příležitost prohlédnout si osm čtyřstranných panelů s velkoformátovými fotografiemi, které bude doprovázet nějaký příběh. Expozice začíná téměř sto let starou fotkou českých sportovců na zahájení Olympijských her ve Stockholmu v roce 1912 a končí nástupem na hrách ve Vancouveru, kde nese vlajku Jaromír Jágr. Na fotografiích se objeví všech jedenapadesát vítězů OH v českém či československém dresu.
Kampaň má i svou vzdělávací část. Za žáky základních škol přijedou vyslanci olympijské myšlenky, kteří je seznámí jednak se základní olympijskou abecedou (historie OH, olympijské sporty, úspěchy českých sportovců), tak s hlavní ideou Olympijských her. „Není to jen o vztahu ke sportu, jde nám o vzbuzení národní hrdosti, rozvoji charakteru a motivaci „bojovat“ na všech frontách dětského snažení,“ vysvětluje Marek Tesař, Managing Director Mather Activation.
Atmosféru Londýna přiveze do českých a moravských měst originální doubledecker. Uvnitř bude speciální multimediální centrum, které vtáhne návštěvníky zábavnou formou do hry. „Chceme zvýšit akcent na geografickou blízkost Londýna, tedy jedinečnou možnost navštívit Olympijské hry v Londýně a podporovat české sportovce přímo na nejmodernějších sportovištích,“ dodává Marek Tesař.
Kampaň Žijeme Londýnem je dosud největší komunikačním projektem v historii českého olympismu. Bude trvat celý rok a její součástí budou i nadlinkové aktivity, které již připravuje Mather Communications. Web připraví Mather Advertures.
Komunikační skupinu Mather tvoří Mather Communications, Mather Public Relations, Mather Activation, Mather Advertures a Mather RMG (dříve RMG Connect), které poskytují reklamní, public relations a marketingové služby nejen na českém trhu. Skupina Mather poskytuje ucelenou nabídku reklamních a marketingových služeb a umožňuje tak klientům efektivně a flexibilně řídit a uskutečňovat jejich komunikační aktivity.