Newsletter, o který si tolik píšete, se vrátil do pravidelného rytmu, zase chodí denně ráno v šest.

Mattoni kvůli zákonu mění reklamní orly na „díla“

Dílo Míly Fürstové u D1. Foto: Mattoni

Dílo Míly Fürstové u D1. Foto: Mattoni

Dílo Míly Fürstové u D5. Foto: Mattoni

Dílo Míly Fürstové u D5. Foto: Mattoni

Dílo Lucie Havlové u D1. Foto: Mattoni

Dílo Lucie Havlové u D1. Foto: Mattoni

Dílo Jana Hladíka u D5. Foto: Mattoni

Dílo Jana Hladíka u D5. Foto: Mattoni

Dílo Štěpána Rubáše. Foto: Mattoni

Dílo Štěpána Rubáše u D8. Foto: Mattoni

Dílo Štěpána Rubáše. Foto: Mattoni

Dílo Štěpána Rubáše u D8. Foto: Mattoni

Dílo Štěpána Rubáše. Foto: Mattoni

Dílo Štěpána Rubáše u D8. Foto: Mattoni

Dílo Štěpána Rubáše. Foto: Mattoni

Dílo Štěpána Rubáše u D8. Foto: Mattoni

Dílo Štěpána Rubáše. Foto: Mattoni

Dílo Štěpána Rubáše u D8. Foto: Mattoni

Dílo Radka Smětáka. Foto: Mattoni

Dílo Radka Smětáka u D35. Foto: Mattoni

Dílo Radka Smětáka. Foto: Mattoni

Dílo Radka Smětáka u D35. Foto: Mattoni

Dílo Radka Smětáka. Foto: Mattoni

Dílo Radka Smětáka u D35. Foto: Mattoni

Dílo Radka Smětáka. Foto: Mattoni

Dílo Radka Smětáka u D35. Foto: Mattoni

Dílo Radka Smětáka. Foto: Mattoni

Dílo Radka Smětáka u D35. Foto: Mattoni

Výrobce minerálky Mattoni postupně přeměňuje šestnáctku svých velkoplošných reklamních poutačů ploch ve tvaru orla. Poutače nově nemají nést žádné reklamní sdělení, logo ani komerční prvek, a to kvůli zákonu, který reklamní poutače kolem dálnic zakázal. „S ohledem na úpravy zákona se společnost v roce 2018 rozhodla s dálničními orly jako reklamou rozloučit a dát jim šanci na proměnu v umělecká díla, která oživí krajinu,“ uvádí společnost Karlovarské minerální vody.

Celkem 16 poutačů se symbolem orla jako připomínkou zakladatele Heinricha Mattoniho, který měl orla ve svém znaku, firma do české krajiny umísťovala od roku 1998. Loni s pomocíí vybraných tvůrců proměnila čtyři u dálnic D1 a D5, letos v červnu další dva u D8 u obce Keblice a u D35 poblíž Velkého Újezdu.

K projektu firma nejprve přizvala českou grafičku žijící ve Velké Británii Mílu Fürstovou. Letos změnění orli už nesou výtvarné motivy studentů, které vzešly z interní soutěže Akademie výtvarných umění (AVU). Na jednom je motiv s názvem Okno Štěpána Rubáše, druhý nese návrh Historie vody. Reklamní poutače Mattoni ve tvaru orla jsou těžké 10 tun a mají rozměry 25 na 15 metrů. Motivy jsou na podkladovou konstrukci lepeny. Přeměna jednoho z nich zabere dva až tři dny.