V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

Mattoni sjednotí barvu plastových lahví kvůli snazší recyklaci

Všechny PET lahve Mattoni budou mít od léta stejnou barvu

Všechny PET lahve Mattoni budou mít od léta stejnou barvu

Karlovarské minerální vody, výrobce minerální vody Mattoni, budou postupně od léta na trh dodávat všechny své produkty ve stejně barevných, světle zelených lahvích. Ke sjednocení barvy svých obalů přistoupila Italy vlastněná rodinná firma proto, aby položila základ pro mnohonásobnou recyklaci PET lahví, což je její aktuální strategie. Zdůrazňuje přitom, že recyklace PET materiálu „z lahve do lahve“ zásadně sníží vliv nápojového průmyslu na životní prostředí a že Češi jsou sice zvyklí třídit, následná recyklace ale není tak efektivní.

„Nápojový průmysl má nyní příležitost stát se plně udržitelným při zachování všech výhod spotřebitelských balení. Krokem, který k tomu povede, je kromě sjednocení barev i zavedení zálohového systému. Získáme tak čistý recyklát potravinářské kvality, ze kterého budeme moci vyrábět nové lahve znovu a znovu,“ prohlašuje Alessandro Pasquale, generální ředitel Karlovarských minerálních vod. Téma už se dostalo i do vysílání veřejnoprávní České televize, prostřednictvím aktuálního vydání 168 hodin.

Portfolio přírodní minerální vody Mattoni zahrnuje 18 variant ochucených a 3 neochucené varianty. Nyní je v obchodech k vidění pět různých barevných provedení lahví Mattoni. Stáčení do lahví jednotné barvy začne v květnu a v průběhu léta se budou výrobky dostávat na trh, přiblížila firma v tiskové zprávě. Doplňuje, že vychází z chystaných pravidel Evropské unie o takzvaném oběhovém hospodářství (neboli cirkulární ekonomice), která bude vyžadovat právě úpravy vlastností výrobků v zájmu toho, aby bylo snazší je recyklovat. Karlovarské minerální vody jsou v tomto ohledu činné v rámci skupiny Zálohujme.cz.

Alessandro Pasquale

Alessandro Pasquale, generální ředitel Karlovarských minerálních vod

Karlovarské minerální vody, které v Česku produkují tradiční minrálku Mattoni, pramenité vody Aquila a Toma, minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká kyselka a nealko Pepsi, Mirinda, 7Up, Gatorade či Mountain Dew, loni vyrobila přes miliardu lahví. Zvýšila tržby o 6 % na 8,8 miliardy Kč a provozní zisk EBITDA o 21 %. Je největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě. V Česku, na Slovensku a v Maďarsku má celkem 11 závodů a 2.400 zaměstnanců.