Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

mBank plánuje zdvojnásobit výdaje na marketing

V roce 2015 internetová banka zintenzivní komunikaci v televizi i outdooru.

Internetová banka mBank plánuje v příštím roce investovat do své propagace v médiích dvakrát tolik co letos. Na zimní kampaň, v níž zpropaguje svou inovovanou mobilní aplikaci pro ovládání účtů, mají přitom jít řádově desítky milionů korun. Médiáři to na dnešní tiskové konferenci řekla Kristina Lenkova, marketingová ředitelka mBank pro Česko a Slovensko.

„Náš tradiční reklamní kanál je web. V tom budeme pokračovat, nicméně náš záměr [pro příští rok] je být přítomní v kanálech, které jsou víc vidět - hlavně televize a outdoor. Chceme reklamu dělat intenzivnějším a masivnějším způsobem,“ předeslala šéfka marketingu. Jak také řekla Médiáři, znamená to „mít každý čtvrtrok televizní kampaň“.

První vlna nové propagace mBank startuje koncem prosince, potrvá do konce ledna. Bude vidět na televizních kanálech Novy a Primy, náklady na televizní reklamu přitom tvoří víc než 50 % z rozpočtu celé zimní kampaně. Venkovní nosiče mají zasáhnout především velká města.

Cílem kampaně je prezentovat mBanku díky mobilní aplikaci jako „ikonu mobility“ mezi českými, respektive slovenskými bankami. Kreativu zimní kampaně přejímá česká mBanka od polské matky. Do češtiny tak přeloží televizní spot, který je dílem varšavské pobočky reklamní agentury BBDO.

Na českém trhu mBank dosud spolupracuje s kreativní agenturou Yashica, nicméně v novém roce hodlá vypsat tendr na komunikační agenturu, která by měla zajistit dlouhodobý komunikační koncept. Výběrové řízení má mít výsledek koncem února, řekl Médiáři Marek Třeček z marketingu banky. Mediální agenturou mBank je v Česku Starcom MediaVest, to se příští rok měnit nemá.