Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

McCann a Hero & Outlaw pomáhají nemocnicím

Marketéři koordinují pomoc zdravotníkům, pětinou z nových předplatných přispívá Forbes.

Sesterské agentury McCann a Hero & Outlaw vytvořily koordinovaný projekt Pomoc nemocnicím. Staví na solidaritě, kterou mezi lidmi vyvolal současný krizový stav kvůli pandemii koronaviru. Ten si žádá maximální nasazení každého člena nemocničního personálu, který v práci tráví celé dny a noci, přičemž lékaři, sestry a další zaměstnanci nemocnic se potýkají s únavou a vyčerpáním, a nemají čas ani na to, zajistit si potraviny nebo se občerstvit. V řadě nemocnic je navíc omezen provoz bufetů a kiosků. Pomoc proto poskytují firmy i jednotlivci.

Vše začalo v pražské Fakultní nemocnici v Motole. Tam se pomoci sešlo víc, a tak jejího ředitele Miloslava Ludvíka napadlo nenechávat si ji pro sebe a oslovit i jiné nemocnice. Nyní pomoc kromě Motola míří do Fakultní nemocnice Plzeň, Fakultní nemocnice Hradec Králové, Oblastní nemocnice Kolín, Nemocnice Na Homolce, Thomayerovy nemocnice, Nemocnice s poliklinikou Česká Lípa, Oblastní nemocnice Kladno a Karvinské hornické nemocnice. Další nemocnice se do projektu hlásí a budou přibývat, preferují právě organizovanou pomoc.

Stávající partneři projektu, mezi nimiž jsou Košík.cz, Tchibo, Coca-Cola, Billa, Haribo, Zátiší Catering Group, Top-obaly.cz, Hartmann nebo Forbes, se starají hlavně o logistiku, dovoz trvanlivých potravin, jídel, nápojů, kávy nebo hygienického zboží, agentura McCann zajišťuje koordinaci projektu, agentura Hero & Outlaw se stará o komunikaci projektu. „Každoročně věnujeme desítky procent agenturního času dobročinným projektům. V době epidemie koronaviru jsme se rozhodli zdarma pomoci českým lékařům, zdravotníkům, sestřičkám a personálu nemocnic, který bojuje s virem v první linii,“ uvedl Ivo Půr, managing director Hero & Outlaw.

Produkčně má projekt na starosti agentura McCann Prague, která je také zřizovatelem veřejné sbírky a prostředníkem, který koordinuje pomoc od firem a jednotlivců a rozděluje ji mezi zapojené nemocnice. „Pro naši agenturu je čest být součástí projektu, prostřednictvím kterého můžeme zdravotníkům poděkovat a aspoň částečně jim oplatit jejich obětavou práci v této situaci,“ dodal Jan Binar, šéf McCannu.

Lidi můžou přispět na občerstvení zdravotníků přes transparentní účet

Lidi můžou přispět na občerstvení zdravotníků přes transparentní účet

Ve spolupráci s online supermarketem Košík.cz do nemocnic poputují svačinky, na něž mohou přispět i jednotlivci a mohou tak pozvat zdravotnický personálu na svačinu. Právě výzva Pozvi naše hrdiny na svačinu je další úrovní projektu, který do této doby kvůli logistické náročnosti podporovaly především firmy. Teď se mohou jednoduše zapojit i jednotlivci, kteří dosud nabízeli svoji pomoc individuálně. Mohou finančně přispět na transparentní účet, peníze pak budou rozděleny mezi zapojené nemocnice a budou za ně nakoupeny zmíněné trvanlivé balené svačiny, které zdravotníkům chybějí nejvíc.

Projekt podporuje i vydavatelství měsíčníku Forbes. Z každého nově zakoupeného předplatného časopisu pošle 20 % na zmíněný transparentní účet.