Bermudskou CME, majitele tuzemské televize Nova, plánují koupit společně čínská CEFC a místní skupina Penta, píše Reuters. CME nyní spadá do amerického mediálního koncernu Time Warner.

McCann zakládá další kreativní jednotku B&T

Reklamní agentura přidává ke klientskému servisu a denní kreativě malé operativní týmy.

Vizuální identita kreativní jednotky Brands & Trends

Vizuální identita kreativní jednotky B&T, Brands & Trends

Reklamní agentura McCann rozšiřuje svou nabídku marketingové spolupráce s klienty. Svižnější přípravu kampaní zejména pro mladší spotřebitele mají nyní zajišťovat nové kreativní jednotky, které vznikají kolem dosavadního týmu agentury. První z nich se loni stala jednotka Renegadz, další je čerstvě vzniklá B&T, zkratka z Brands & Trends. Renegadz vedení Antonínem Milatou se zaměřují na brand entertainment a využití influencerů. B&T, kterou řídí dosavadní executive creative director agentury Jan Jelínek, chce pod heslem Connecting brands with trends propojovat komunikační a obchodní potřeby značek s aktuálními trendy. Podobných jednotek kolem McCannu má být od příštího roku ještě víc. Jednu z nich má přitom vést Jan Suda, který letos na jaře přišel z GroupM.

„Značky dnes ztrácejí relevanci. Stamiliony lidí si na internetu blokují reklamu, speciálně mladí spotřebitelé udrží v online prostředí pozornost jen několik sekund. Marketéři dnes mají nejlepší možnosti cílení reklamy, co kdy měli, ale značky jsou vesměs stále zvyklé dělat kobercové nálety. Korporace dnes v reklamě bojují o mladé, zejména o ty pod 35 let, a prohrávají,“ popisuje Jan Jelínek, proč se McCann pustil do budování údernějších satelitních jednotek. Agentuře přitom pomohla čerstvá zkušenost s globální prací pro značku Baťa, kvůli níž v českém McCannu vznikl mezinárodní hub.

„Jedna z cest, jak s uvedeným bojovat, je naskočit na trend,“ je přesvědčen Jelínek. Pro kampaň na řasenku X-Fiber kosmetického gigantu L’Oréal tak s kolegy z jednotky B&T využili trend z Asie, líčení půlky obličeje. „S rozpočtem pod 200.000 Kč jsme tak doručili dosah na 1,3 milionu lidí, a to především videem na sociálních sítích,“ říká Jelínek.

Jiný trend, a to jezení hmyzu, využila B&T od McCannu pro launch proteinových tyčinek s cvrččí moukou Sens – s investicí od Karla Janečka – na trzích v deseti státech Evropy.

Kampaň na tyčinky Sens si hrála s estetikou 90. let

Kampaň na tyčinky Sens si hrála s estetikou 90. let

Stejně jako zmíněná sesterská jednotka Renegadz dělá i B&T pro operátora Vodafone. Obě jednotky jsou přitom malé týmy, kolem deseti lidí. B&T vedená Janem Jelínkem přitom sestává z dvou týmů – lifestylový, který pracuje pro L’Oréal, vedou Petra Bíró, jež přišla z dubajské pobočky Ogilvy, a Lu Gromusová ze Zaraguzy, technologický, jenž dělá pro Vodafone, řídí Mathieu Zylberait. Oproti standardní agenturní práci pro klienta chtějí být specializované jednotky operativnější, rychlejší. „Jde o malé týmy s extrémně seniorními lidmi. Rychle nalítnou, udělají a jdou dál. Kampaň Vodafonu se běžně dělá šest měsíců, my jsme schopni ji dát ven za tři týdny,“ tvrdí Jelínek. Komunikace přes menší týmy by podle něj neměla kanibalizovat hlavní linky marketingové komunikace, spíš podchytit spotřebitelské niky, které hlavní proud neosloví.

Instagramový audit na jihu Čech

Aktuální zakázkou jednotky B&T agentury McCann je ta od spolku Českobudějovicko-Hlubocko, s prostým zadáním – udělat jižní Čechy do pěti let trendy destinací pro trávení volného času. Prvním krokem v marketingové kampani, která to má zajistit, byl takzvaný instagramový audit, který se odehrál uplynulý víkend od 8. do 10. září. K odhalení a hodnocení turistických cílů pozvali marketéři namísto klasické auditorské společnosti z velké čtyřky přední české instagramisty.

Ti se zaměřili na místa z pěti kategorií Stay, Play, Eat & Drink, Explore a Move. Prostřednictvím toho, co pod hashtagem #instaudit fotili a natáčeli na svůj Instagram, měli přilákat nové návštěvníky, hlavně mladé. Kampaně se zúčastnili Kateřina Mlejnková alias Koki, Tereza Menclová alias Teturo, Hynek Hampl alias Hynecheck, duo Czech Vibes, Sandra Kisić či česká Miss World 2016 a bloggerka Natálie Kotková.

 

Letadýlkování! ✈ #koki9 #instaudit #jiznicechy

Příspěvek sdílený Kateřina Koki9 Mlejnková (@koki9_official),

„Instagram je už dlouhou dobu médiem, které ovlivňuje naše rozhodování a dodává nám inspiraci. Ať už se dle něj rozhodneme pro místo, kam půjdeme na večeři, nebo pro koncert skupiny, který díky dobrému hodnocení navštívíme, může nám doporučit i fajn místo na výlet,“ popisuje David Šťastný ze spolku Českobudejovicko-Hlubocko trend, který „zahrál“ v této kampani.

Jak to dopadlo

Celý projekt skrz Instagram zasáhl 650.000 uživatelů. Kliknutím zvětšíte

Celý projekt skrz Instagram zasáhl 650.000 uživatelů. Kliknutím zvětšíte