Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

McCann zakládá divizi pro esports Good Game

Nová divize české pobočky síťové agentury hodlá značky zavést do světa počítačových her.

Turnaje v počítačových hrách jsou čím dál populárnější

Turnaje v počítačových sportovních hrách jsou čím dál populárnější

Agentura McCann Prague otevírá novou divizi Good Game. Ta se zaměří na propojení značek a esportu. Děje se tak v době, kdy se kvůli pandemii koronaviru ruší veškeré sportovní a zábavní události, kdy miliony lidí zůstávají doma pouze se svým připojením k internetu. „Esport je asi jediná složka zábavního průmyslu, která kombinuje sport a zábavu a není současnou pandemií zasažena, naopak pravděpodobně poroste ještě rychleji než dřív,“ vysvětluje krok agentura.

„Gaming a s ním související esport jako odvětví rychle rostou. Turnaje v různých hrách se účastní profesionální týmy a sledují je miliony diváků na celém světě. Mají vysoké finanční dotace. Hráči, organizace i influenceři se stali novými celebritami a spousta sportovních klubů má už svou vlastní virtuální divizi (u nás jsou to Sparta, Slavie, Plzeň nebo Liberec),“ doplňuje McCann.

Logo nové agenturní divize Good Game

Logo nové agenturní divize Good Game

„Už několik let jsme si hráli s myšlenkou, že založíme divizi zabývající se propojením světa esportu a značek. Daří se nám to například s Vodafonem, který hraje v esportu významnou roli v celé Evropě. A už dva roky s týmem reprezentujeme agenturu McCann v esportovém turnaji firem. Současná situace nás ale vedla k tomu, že vše urychlíme a nabídneme naše know-how stávajícím i novým klientům okamžitě. Protože právě v tomto období bude hrát esport a domácí zábava ještě významnější roli než kdykoliv předtím,“ míní Michal Míka, bývalý profesionální gamer a account director McCann Prague, který divizi zastřešuje. Do vedení divize míří též Ladislav Dyntar, zakladatel organizace eSuba, profesionálního herního týmu, který vznikl v roce 2004 a je největší v Česku.

Dřívější práce z této oblasti byly pro značky pro Vodafone či Red Bull. Momentálně gameři v rámci iniciativy Pomoc nemocnicím, kterou McCann Prague koordinuje, chtějí založením herní akademie pomoci vytíženému zdravotnickému personálu zabavit jejich děti. Pro značky a firmy pak nabízí na míru šité firemní turnaje a dětské herní akademie, které mohou mnoha jedincům usnadnit dobu strávenou v karanténě.