McDonald’s a KFC stojí proti sobě s novými koncepty

Součástí nového konceptu je i prvek otevřené a transparentní kuchyně

Součástí nového konceptu je i prvek otevřené a transparentní kuchyně

Americký fastfoodový řetězec KFC společnosti AmRest v pátek 4. března představil nový koncept interiérů své provozovny na pražském dopravním uzlu I. P. Pavlova. Pobočka tam funguje od roku 2001 a jako první zavedla nepřetržitý provoz. V novém konceptu KFC staví na historických základech značky spojených s jejím zakladatelem plukovníkem Haraldem Sandersem, který vymyslel tento dnes druhý nejstřeženější recept na světě, a na komunikaci hlavních hodnot značky. Těmi jsou čerstvost, lokální dodavatelé a ruční příprava pokrmů těsně před podáváním.

Přízemí interiéru první restaurace v novém konceptu, kterou najdeme na I.P. Pavlova

Přízemí interiéru první restaurace v novém konceptu, kterou najdeme na I.P. Pavlova

Novým stavebním prvkem restaurace je využití přírodních materiálů, zejména dřeva, cihel a živých bylinek umístěných v blízkosti výdeje. Stěny doplnily obrazy z historie řetězce. Menu a nabídka je zobrazována na digitálních tabulích. Zajímavou novinkou je otevřená kuchyně v podobě skleněného okna, za kterým kuchaři jídla připravují. Otevřenou kuchyň doplňuje display, na kterém se jména kuchařů objevují, což má podpořit silnější osobní vazby na zákazníky a individuální přístup. „Osobní přístup k hostům je pro nás důležitý, při obsluze je oslovujeme jmény a vycházíme vstříc individuálním přáním,“ dodává Libor Hubík, market director KFC CZ.

Restauraci slavnostně otevřel Libor Hubík, market director KFC

Restauraci slavnostně otevřel Libor Hubík, market director KFC

Do nového konceptu patří i změna uniforem, budou laděny do zelených barev a v restauracích se objeví v průběhu roku. Předělání vzorové prodejny trvalo 26 dní a náklady se vyšplhaly do výšky 13 milionů korun. Do konce roku by mělo být zrekonstruováno 26 prodejen v celé republice, nejdříve to budou KFC v Kladně, Frýdku-Místku, Českých Budějovicích a v Kolíně.

Dobrý přístup, je to určitě změna k lepšímu (směrem k zákazníkovi).
Monika Hrubalová

Čerstvost a lokální dodavatelé, to zní dobře. Zelené uniformy jako důkaz toho – to už mi zní hůř. Nevím, jak zákazníky z Vinohrad povzbudí k vyšší konzumaci obrazy z historie řetězce, ale ráda se nechám pozitivně překvapit. Pohled do otevřené kuchyně je určitě dobrý nápad, zvyšující důvěru v produkty, a možná i chuť k jídlu. Oslovování zákazníků jmény zřejmě kopíruje Starbucks, a pokud vím, ne každý Čech je z tohoto přístupu nadšen.
Barbora Krásná (Blue events)

Fast foody v jsou stále velmi oblíbenou destinací pro případy nutnosti někde se rychle najíst. Je zajímavé, že historie spadá do první poloviny minulého století. Z top celosvětových hráčů z hlediska počtu provozoven a z těch známějších, Subway, McDonald’s, Starbucks, KFC, Pizza Hut, Dunkin Donuts, Burger King, je nejstarším hráčem na trhu právě KFC, které bylo založeno v roce 1930. Za nedlouho tedy bude slavit téměř stoletou historii a koncept je v podstatě stále stejný. Rychle, za přijatelnou cenu a s přijatelnou chutí. Když se zeptáte lidí, zda do fast food provozoven chodí, většina vám řekne že „vůbec“, nebo „nebyl jsem tam několik let“. Když ale jdete kolem, je tam stále plno. Zajímavý je vývoj od jednoduchého a funkčně zaměřeného formátu prodeje k podobě, která se spíše začíná podobat ‚klasickým restauracím‘. Uvidíme, jestli společně s designem bude součástí dlouhodobého konceptu také větší zaměření se na nabídkou pestré a zdravé pokrmy.
Martin Boček

McDonald’s přechází na samoobslužné kiosky

Samoobslužné kiosky v rámci nového konceptu sítě McDonald's

Samoobslužné kiosky v rámci nového konceptu sítě McDonald’s

McDonald’s koncem loňského roku spustil koncept samoobslužných kiosků. První pobočka s kiosky byla otevřená v listopadu 2015 na Jižní spojce v ulici Bránická, druhá v lednu 2016 ve Štěrboholech a zatím poslední byla otevřená v únoru opět na Jižní spojce v ulici Sulická. Investice do předělání jedné restaurace se pohybuje okolo čtyř milionů korun a zahrnuje nové designové prostředí, samoobslužné kiosky, jídlo přímo na objednávku každému zvlášť a tablety s připojením k internetu. V letošním roce by společnost chtěla předělat dalších 30 % svých poboček. V budoucnosti by si zákazníci mohli sami navolit s pomocí kiosků i složení burgerů a dalších jídel. V poslední zrenovované restauraci se společnost rozhodla testovat další novinku a vybrala pět káv a čtyři dezerty z McCafé, které si budou moct zákazníci koupit v Drive Thru.

Nový koncept se promítl i do designu restaurací

Nový koncept se promítl i do designu restaurací

Myšlenkou samoobslužných kiosků je nechat větší volnost v objednávání v rukou zákazníka. V praxi je kiosek velký tablet, na kterém si klient objedná jídlo a zaplatí kartou. Kiosek pak vytiskne stvrzenku, v tu chvíli objednávku vidí zaměstnanci v kuchyni a když jídlo připraví, objeví se číslo objednávky na obrazovce nad pultem. „Tím, že se jídlo připraví přímo pro každou objednávku, vymizí postupně příprava produktů předem. V současné době se připravené jídlo buď v průběhu 10 minut prodá, anebo se zlikviduje. S novým systémem už nepromarníme ani těch pár minut,“ komentuje nový systém Zuzana Svobodová, tisková mluvčí společnosti McDonald’s.

Rychlost nade vše, je to sofistikované a věřím, že to v začátku bude chtít vyzkoušet řada lidí.
Monika Hrubalová

Elegantní ‚in‘ řešení. Má to ‚digitální prvky‘, dělá to fast food ještě rychlejším a hlavně udržitelnějším – zabraňuje plýtvání jídlem. Zároveň to řeší jeden gigantický problém, se kterým se začíná česká ekonomika potýkat. Už zase nejsou lidi….
Barbora Krásná (Blue events)