McDonald’s kontroverzně oslovil cizince

Jeden z plakátů, kterými McDonald's láká cizince

Jeden z plakátů, kterými McDonald’s láká cizince

McDonald’s se spojil s vybranými pražskými hospodami a v termínu od 30. srpna do 12. září společně vedou kampaň cílenou na zahraniční návštěvníky. Reklamní nosiče v hlavním městě na několika zastávkách hromadné dopravy inzerují klasiky české kuchyně – svíčkovou a kachnu. K tomu je přidán vzkaz McDonald’s pro ty, kteří už mají naší tradiční kuchyně dost, že se mohou najíst v globálním fastfoodu. „Jedná se o spojení dvou různých světů. Počítáme s tím, že cizinci jezdící do Čech touží ochutnávat českou kuchyni. Zároveň ale víme, že nezanedbatelná část našich zákazníků jsou právě turisté. Proto je ve spolupráci s českými restauracemi chceme takto vtipně upozornit jednak na perly české gastronomie, ale také na jistotu, kterou pro ně restaurace McDonald’s přestavují,“ komentuje kampaň Zuzana Svobodová, ředitelka PR komunikace ČR a SR. Kampaň pro McDonald’s připravila agentura DDB, vidět ji můžeme na citylightech v Praze.

Evidentně všestranně efektivní marketingová komunikace. McDonald’s reklamní řemeslo umí.
Barbora Krásná (Blue Events)

Myslím, že v prvním plánu to vypadá logicky (sama jsem to zažila v cizině). Kladu si jenom otázku k cílům kampaně, protože si myslím, že ten kdo obecně jí hamburgery, nebo nějaké produkty McDonald’s, tak se na tuto vlnu sdělení napojí, a ten, kdo je nemá rád a v životě by toto jídlo nejedl, toho to nepřesvědčí. Takže jestli se jedná o cíl přilákat nové návštěvníky z řad cizinců, tak si myslím, že se to touto kampaní moc nepovede. Jde to jenom u těch, kteří již mají povědomí a osobní zkušenost se značkou. Nereagovali by tak i bez kampaně?
Monika Hrubalová

Za mě prostě perfektní, jeden z mých soukromých kandidátů na kampaň roku. Vůbec nevím, proč používat slovo kontroverzní. Že dát si poloviční porci tradiční české kuchyně znamená celý den se nehnout, ví i horník z Honesdale v Pennsylvánii, a že ten toho v životě už zdlábl (pohříchu většinou u toho Meka). Ale Mcdonald’s tu kampaň nepojmul jako výsměch tomu našemu českému, ale naopak s tím hezky pracuje a jen konstatuje. A jak obvykle PR nevěřím ani nos mezi očima, tak si myslím, že to tentokrát McD docela vystihl a na ty naše speciality turisty prostě upozorňuje. Aniž by hodnotil, co je lepší.
Václav Loubek