Americká síť rychlého občerstvení McDonald’s začne v příštích týdnech v Praze nabízet možnost sestavit si skrze samoobslužný kiosek vlastní burger. Jedná se o nový koncept v pilotní fázi, který se má podle Zuzany Svobodové, manažerky komunikace McDonald’s v Česku, brzy rozšířit i za hranice hlavního města. Novinku nazval Můj burger.
„V horizontu pěti týdnů budou mít ve vybrané, zatím tajné restauraci zákazníci možnost otestovat sestavení burgeru podle vlastních chutí. V případě, že se volnost výběru ingrediencí do burgerů u Čechů dobře chytí, hodláme ji zavést i do dalších restaurací,“ uvedl na dnešní tiskové konferenci Tomasz Rogacz, generální ředitel McDonald’s Česko a Slovensko.
„Díky tomu budeme částečně rozšiřovat sortiment surovin a objeví se u nás například papričky jalapeňos, quacamole, nachos, ale i typicky české suroviny jako hermelín.“ Na výběr má být i varianta bez housky, tedy maso pouze se salátem. Základní nabídku bude tvořit kuřecí nebo hovězí maso, poté mohou zákazníci navolit, kolik ingrediencí uznají za vhodné. Každá položka bude mít vlastní cenu.
McDonald’s se zatím nechystá podpořit novinku komunikační kampaní, při pilotu v jedné restauraci by to podle Svobodové momentálně nedávalo smysl. Novinku jako první testovala Austrálie, a to pod názvem Create Your Taste. Z evropského regionu nabídku s možností zvolit si vlastní ingredience zkouší v Rakousku nebo v Polsku. „Tímto krokem ustupujeme od standardizace, chceme nabídku více individualizovat a kustomizovat,“ sdělil ředitel Rogacz.
Dovážka zatím nebude
Největší konkurent McDonald’s v Česku, americký řetězec KFC, spustil loni dovážku objednaných menu. McDonald’s se tu k témuž zatím nemá, podle Svobodové by nebyl schopen vyhovět kvalitě, kterou poskytuje v kamenných prodejnách. „Burgery musí být předány ke konzumaci do deseti minut, nedokážu si představit, jak bychom je za takovou dobu mohli rozvést. V Rakousku zkouší naši kolegové rozvážet pomocí boxů s nastavenou teplotou. Budeme jejich pokus sledovat, zatím ale nic neplánujeme,“ dodala manažerka komunikace.
McDonald’s je tu 25 let
Americký řetězec McDonald’s přišel do Česka v roce 1992, první pražskou pobočku otevřel ve Vodičkově ulici. O tři roky později přešla do rukou franšízanta. Momentálně má v fast food v Česku 95 restaurací, 82 % z nich je v rukou 19 franšízantů. McDonald’s doufá v otevření minimálně pěti nových restaurací během letošního roku. Na konci března také otevře pobočku v nové restaurační části Centra Chodov, původní restauraci ve starší části obchodního centra uzavře.
Podle ředitele Rogacze investovala síť během 25 let v Česku 5 miliard Kč. Aktuálně nejvíc peněz plyne do redesignu prodejen, zmodernizovaných je jejich 75 %. „Investujeme do digitalizace prodejen, každý týden chceme předělat jednu naši prodejnu a přidat do ní samoobslužné kiosky. Do dvou měsíců chceme spustit obnovenou verzi mobilní aplikace, která bude nabízet více personalizované kupony,“ vysvětlil ředitel McDonald’s pro Česko a Slovensko. Testovat chce do budoucna americká síť také stoly, na kterých bude možné navolit při jídle vlastní hudbu nebo seriál. Těmito kroky chce fast food v Česku podle Rogacze budovat loajalitu.
Za loňský rok McDonald’s v Česku utržil 4,6 miliard Kč, o 205 milionů více než v roce 2015. Úspěch přikládá fast food právě samoobslužným kioskům, ale také stoupající oblíbenosti snídaní.