“Zabíjet značky je dobré,” pravil v pátek na Marketing Festivalu Mark Ritson mimo jiné. Než bude možné jeho přednášku zakoupit na webu akce, doporučujeme jeho vystoupení z března a z října 2018 či z léta 2017 – v něčem stejná, v něčem podrobnější – i jeho starší pohled na sociální sítě.

McDonald’s otvírá 100. tuzemskou pobočku, v Opavě je ve food courtu

Stá česká provozovna McDonald's otevřela v Opavě

Stá česká provozovna McDonald’s otevřela v Opavě

Stá česká provozovna McDonald's otevřela v Opavě

Stá česká provozovna McDonald’s otevřela v Opavě

Americký řetězec rychlého občerstvení McDonald’s zprovoznil svou 100. pobočku v Česku. Ta ve středu 13. března otevřela v opavském Obchodním centru Breda & Weinstein. Stalo se tak 27 let od chvíle, kdy “Mekáč” vstoupil na český trh otevřením ve Vodičkově ulici v Praze v březnu 1992.

Samotný McDonald’s dnes přímo provozuje pouze tři české restaurace. Zbylých 97 předal do správy franšízantů, včetně nové pobočky v Opavě. Tu jako franšízantka provozuje Kamila Kleiblová, která tak v Olomouckém a Moravskoslezském kraji provozuje celkem šest restaurací. “Strategií posledních let je předávání restaurací do rukou licenčních partnerů. I po sedmadvaceti letech na českém trhu tak stále hledáme nové partnery, stá restaurace pro nás není rozhodně poslední,“ říká Radim Foltýn, který má na starost právě rozvoj franšíz McDonald’s v Česku.

“V našich restauracích nové generace mohou zákazníci využít službu donášky jídla ke stolu nebo si díky samoobslužným kioskům přidat či odebrat vybrané ingredience u svých burgerů,“ připomíná PR ředitelka McDonald’s Zuzana SvobodováLoni McDonald’s dokonce začal rozvážet s Uber Eats. Přesto jsou jeho čeští zákazníci konzervativní – jejich nejoblíbenějším produktem je dlouhodobě cheeseburger a pro objednání stále preferují osobní kontakt u kasy.