McDonald’s v Česku loni zvedl tržby na 4,6 miliardy Kč, díky snídaním i samoobsluze

Samoobslužné kiosky v rámci nového konceptu sítě McDonald's

Samoobslužné kiosky v rámci nového konceptu sítě McDonald’s

Americký řetězec rychlého občerstvení McDonald’s za loňský rok 2016 utržil v Česku 4,6 miliardy Kč, což je o 205 milionů Kč více než v roce 2015. Podle prohlášení firmy má na hospodářském růstu McDonald’s podíl úspěch nedávno představených samoobslužných kiosků a také větší obliba snídaňového menu. „Češi doma už tolik nesnídají,“ pochvaluje si Tomasz Rogacz, generální ředitel McDonald‘s Česká republika a Slovensko.

VÝVOJ TRŽEB MCDONALD’S

rok konsolidované tržby
2012 4.167.396.000 Kč
2013 4.091.603.102 Kč
2014 4.164.920.212 Kč
2015 4.366.978.821 Kč
2016 4.572.441.746 Kč

Zdroj: McDonald’s

Výši zisku společnost ve zprávě neuvedla, tržby zahrnují franšízové i přímo vlastněné prodejny. Na franšízové bázi jsou provozované tři čtvrtiny restaurací McDonald’s, během letošního roku by jich podle ředitele Rogacze, mělo přejít do rukou franšízantů ještě víc.

Všech 95 restaurací, které se v Česku nacházejí, prodalo loni 2.200 tun předního hovězího masa na burgery a přes 4.000 tun hranolek. Nárůst zaznamenal řetězec u spotřebovaných vajec od českých dodavatelů. Celkem to loni bylo 4,5 milionu kusů, přibližně o třetinu více než v roce 2015. McDonald’s deklaruje, že od předloňska 30 % jeho produktů pochází od českých dodavatelů.