Americký řetězec rychlého občerstvení McDonald’s za loňský rok 2016 utržil v Česku 4,6 miliardy Kč, což je o 205 milionů Kč více než v roce 2015. Podle prohlášení firmy má na hospodářském růstu McDonald’s podíl úspěch nedávno představených samoobslužných kiosků a také větší obliba snídaňového menu. „Češi doma už tolik nesnídají,“ pochvaluje si Tomasz Rogacz, generální ředitel McDonald‘s Česká republika a Slovensko.
VÝVOJ TRŽEB MCDONALD’S
rok | konsolidované tržby |
2012 | 4.167.396.000 Kč |
2013 | 4.091.603.102 Kč |
2014 | 4.164.920.212 Kč |
2015 | 4.366.978.821 Kč |
2016 | 4.572.441.746 Kč |
Zdroj: McDonald’s
Výši zisku společnost ve zprávě neuvedla, tržby zahrnují franšízové i přímo vlastněné prodejny. Na franšízové bázi jsou provozované tři čtvrtiny restaurací McDonald’s, během letošního roku by jich podle ředitele Rogacze, mělo přejít do rukou franšízantů ještě víc.
Všech 95 restaurací, které se v Česku nacházejí, prodalo loni 2.200 tun předního hovězího masa na burgery a přes 4.000 tun hranolek. Nárůst zaznamenal řetězec u spotřebovaných vajec od českých dodavatelů. Celkem to loni bylo 4,5 milionu kusů, přibližně o třetinu více než v roce 2015. McDonald’s deklaruje, že od předloňska 30 % jeho produktů pochází od českých dodavatelů.

Internetová Mall.tv změní název na Fame Play
