McDonald’s vyráží na road show Na rovinu

Po vzoru Polska objede kamion fastfoodového řetězce dvacet měst v Česku a na Slovensku. McDonald’s tak bude přesvědčovat lidi, že suroviny, jež používá, jsou kvalitní a nešizené.

Kamion, který objede dvacet měst, a generální ředitel McDonald's v Česku Tomasz Rogacz

Kamion, který objede dvacet měst, a generální ředitel McDonald’s v Česku Tomasz Rogacz

Provozovatel rychlého občerstvení McDonald’s v Česku navazuje na několikalet působení svého webu Na rovinu a poslední dubnový den rozjede road show Na rovinu Tour 2016. Zahrne dvacet českých a slovenských měst. Turné, která stálo společnost řádově miliony korun, potrvá do 25. září, na další minimálně dva roky se plánuje její opakování. Hlavním podnětem k tomu, road show uspořádat, byly kladné odezvy na Facebooku na kampaň Na rovinu.

Jak řekla ředitelka komunikace McDonald’s ČR Zuzana Svobodová, microsite Na rovinu před časem vznikla v reakci na časté spojování fastfoodového řetězce s vyráběním jídel, která obsahují nekvalitní a šizené suroviny. V boji proti pomluvám se tak na webu může kdokoliv zeptat na cokoliv (v rámci možností, kolují stížnosti o nezodpovídání otázek kolem výrobních nákladů) a dostane odpověď od PR teamu. Tour Na rovinu je dalším navazujícím prvkem kampaně, na které chce fastfood ukázat, že nemá co skrývat.

Pronajatý americký kamion, který projede dvacet českých a slovenských měst, a ředitelka komunikace firmy Zuzana Svobodová

Pronajatý americký kamion, který projede dvacet českých a slovenských měst, a ředitelka komunikace firmy Zuzana Svobodová

McDonald’s projede česká a slovenská města pronajatým americkým kamionem. Ten je vybaven multimediálním centrem s 3D technologiemi. Uvnitř kamionu je instalováno několik digitálních velkoformátových obrazovek, vše ve spolupráci s dlouholetým partnerem 02 a Samsung. Na čtyřech stanovištích běží trojrozměrná videa výroby Big Macu, dvourozměrné ukázky postupů u výrobců masových polotovarů a dodavatelů brambor z Polska nebo virtuální prohlídka kuchyně ve fastfoodu. U každého stanoviště stojí dvoučlenný tým promotérů, který zodpoví případné dotazy.

Pronajatý americký kamion, který projede dvacet českých a slovenských měst

Pronajatý americký kamion, který projede dvacet českých a slovenských měst

Celý projekt zajišťuje brněnská agentura Up Brand Activation. Tour podpoří komunikace na Facebooku, v regionálních rádiích, bannery, operátor O2 bude s využitím své databáze zasílat zvací SMS a promo proběhne samozřejmě i v restauracích společnosti.

U každého místa stání kamionu bude v městě zapojen i lokální tým zaměstnanců, který se postará o průběh doprovodných aktivit pro děti, jako je sázení sazenic salátů, ukázka správné recyklace nebo skákání v pytlích.

Farmářské tržiště s "opravdovými" surovinami od dodavatelů. Na snímku Vít Grec, manažer řízení jakosti a bezpečnosti potravin McDonald's

Farmářské tržiště s „opravdovými“ surovinami od dodavatelů. Na snímku Vít Grec, manažer řízení jakosti a bezpečnosti potravin McDonald’s

S kamionem je spojeno i malé farmářské tržiště, kde si mohou návštěvníci osahat zeleninu od dodavatelů, o níž McDonald’s říká, že pro své hamburgery a hranolky používá. Přitom udává, že 30 % všech surovin pochází od českých dodavatelů, zbytek se dováží převážně z Polska, ale i třeba Maďarska.

Rozpis zastávek Na rovinu Tour 2016

Na uvedených místech vždy od 10 do 18 hodin

Kdy Kde Adresa
30. 4. 2016 Olomouc OC Haná, Kafkova 1223
1. 5. 2016 Jihlava Masarykovo náměstí
7. 5. 2016 Pardubice Palackého třída 2831
8. 5. 2016 Velké Meziříčí Náměstí
15. 5. 2016 Hradec Králové Pilňáčkova 379/1
21. 5. 2016 Tábor Žižkovo náměstí
22. 5. 2016 Plzeň Náměstí Republiky
29. 5. 2016 Brno Avion Shopping Park, Skandinávská 128/2
30. 5. 2016 Bratislava Pribinova 8
31. 5. 2016 Ostrava Vítkovice Městský stadion Vítkovice, Závodní 2893/86
4. 6. 2016 Nitra Svatoplukovo námestie
5. 6. 2016 Žilina Námestie Andreja Hlinku
3. 9. 2016 Liberec bude doplněno
4. 9. 2016 Ústí nad Labem bude doplněno
10. 9. 2016 Praha Divoká Šárka, u McDonald’s
11. 9. 2016 Kladno bude doplněno
17. 9. 2016 Mladá Boleslav bude doplněno
18. 9. 2016 Teplice bude doplněno
24. 9. 2016 Frýdek Místek bude doplněno
25. 9. 2016 Opava bude doplněno

Česko není první zemí, kde tour pojede. „Jako první jsme loni spustili projekt Na rovinu Tour v Polsku, kde objel pět měst. Na základě velké návštěvnosti ho považujeme za úspěšný. V Čechách a na Slovensku bude celá cesta kombinací konceptů z různých zemí,“ podotkl generální ředitel McDonald’s pro Česko a Slovensko Tomasz Rogacz. Dodal, že na letošní září chystá řetězec projekt s názvem McDonald’s 360, podrobnosti neuvedl.