Provozovatel rychlého občerstvení McDonald’s v Česku navazuje na několikalet působení svého webu Na rovinu a poslední dubnový den rozjede road show Na rovinu Tour 2016. Zahrne dvacet českých a slovenských měst. Turné, která stálo společnost řádově miliony korun, potrvá do 25. září, na další minimálně dva roky se plánuje její opakování. Hlavním podnětem k tomu, road show uspořádat, byly kladné odezvy na Facebooku na kampaň Na rovinu.
Jak řekla ředitelka komunikace McDonald’s ČR Zuzana Svobodová, microsite Na rovinu před časem vznikla v reakci na časté spojování fastfoodového řetězce s vyráběním jídel, která obsahují nekvalitní a šizené suroviny. V boji proti pomluvám se tak na webu může kdokoliv zeptat na cokoliv (v rámci možností, kolují stížnosti o nezodpovídání otázek kolem výrobních nákladů) a dostane odpověď od PR teamu. Tour Na rovinu je dalším navazujícím prvkem kampaně, na které chce fastfood ukázat, že nemá co skrývat.

Pronajatý americký kamion, který projede dvacet českých a slovenských měst, a ředitelka komunikace firmy Zuzana Svobodová
McDonald’s projede česká a slovenská města pronajatým americkým kamionem. Ten je vybaven multimediálním centrem s 3D technologiemi. Uvnitř kamionu je instalováno několik digitálních velkoformátových obrazovek, vše ve spolupráci s dlouholetým partnerem 02 a Samsung. Na čtyřech stanovištích běží trojrozměrná videa výroby Big Macu, dvourozměrné ukázky postupů u výrobců masových polotovarů a dodavatelů brambor z Polska nebo virtuální prohlídka kuchyně ve fastfoodu. U každého stanoviště stojí dvoučlenný tým promotérů, který zodpoví případné dotazy.
Celý projekt zajišťuje brněnská agentura Up Brand Activation. Tour podpoří komunikace na Facebooku, v regionálních rádiích, bannery, operátor O2 bude s využitím své databáze zasílat zvací SMS a promo proběhne samozřejmě i v restauracích společnosti.
U každého místa stání kamionu bude v městě zapojen i lokální tým zaměstnanců, který se postará o průběh doprovodných aktivit pro děti, jako je sázení sazenic salátů, ukázka správné recyklace nebo skákání v pytlích.

Farmářské tržiště s „opravdovými“ surovinami od dodavatelů. Na snímku Vít Grec, manažer řízení jakosti a bezpečnosti potravin McDonald’s
S kamionem je spojeno i malé farmářské tržiště, kde si mohou návštěvníci osahat zeleninu od dodavatelů, o níž McDonald’s říká, že pro své hamburgery a hranolky používá. Přitom udává, že 30 % všech surovin pochází od českých dodavatelů, zbytek se dováží převážně z Polska, ale i třeba Maďarska.
Rozpis zastávek Na rovinu Tour 2016
Na uvedených místech vždy od 10 do 18 hodin
Kdy | Kde | Adresa |
30. 4. 2016 | Olomouc | OC Haná, Kafkova 1223 |
1. 5. 2016 | Jihlava | Masarykovo náměstí |
7. 5. 2016 | Pardubice | Palackého třída 2831 |
8. 5. 2016 | Velké Meziříčí | Náměstí |
15. 5. 2016 | Hradec Králové | Pilňáčkova 379/1 |
21. 5. 2016 | Tábor | Žižkovo náměstí |
22. 5. 2016 | Plzeň | Náměstí Republiky |
29. 5. 2016 | Brno | Avion Shopping Park, Skandinávská 128/2 |
30. 5. 2016 | Bratislava | Pribinova 8 |
31. 5. 2016 | Ostrava Vítkovice | Městský stadion Vítkovice, Závodní 2893/86 |
4. 6. 2016 | Nitra | Svatoplukovo námestie |
5. 6. 2016 | Žilina | Námestie Andreja Hlinku |
3. 9. 2016 | Liberec | bude doplněno |
4. 9. 2016 | Ústí nad Labem | bude doplněno |
10. 9. 2016 | Praha | Divoká Šárka, u McDonald’s |
11. 9. 2016 | Kladno | bude doplněno |
17. 9. 2016 | Mladá Boleslav | bude doplněno |
18. 9. 2016 | Teplice | bude doplněno |
24. 9. 2016 | Frýdek Místek | bude doplněno |
25. 9. 2016 | Opava | bude doplněno |
Česko není první zemí, kde tour pojede. „Jako první jsme loni spustili projekt Na rovinu Tour v Polsku, kde objel pět měst. Na základě velké návštěvnosti ho považujeme za úspěšný. V Čechách a na Slovensku bude celá cesta kombinací konceptů z různých zemí,“ podotkl generální ředitel McDonald’s pro Česko a Slovensko Tomasz Rogacz. Dodal, že na letošní září chystá řetězec projekt s názvem McDonald’s 360, podrobnosti neuvedl.

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou

Souček jako ředitel ČT bude brát 289.000 Kč měsíčně, o 47.000 víc než Dvořák
