Americká síť rychlého občerstvení McDonald’s v Česku zdražuje cheeseburger, jeden ze svých klíčových produktů na trhu. Z původních 25 Kč, za kolik ho bylo možné koupit od roku 2013, se jeho cena zvýšila o 16 % na 29 Kč. Podle Zuzany Svobodové, která řídí komunikaci McDonald’s v Česku, je síť nucena přistoupit ke zdražení kvůli nárůstu vstupních nákladů. „Jedná se zejména o mzdy zaměstnanců i dodavatelské ceny,“ tvrdí mluvčí. Konkurenční síť Burger King prodává cheeseburger také za 29 Kč.

McDonald’s zdražuje cheeseburger na 29 Kč
Cena cheeseburgeru nemusí být podle Svobodové konečná. „Ceny produktů nezvyšujeme často a ani skokově. Nicméně budoucnu nemůžeme reakci na další zvyšování cen vstupů vyloučit,“ doplnila. Další produkty jako hamburger nebo Big Mac cenu nemění, naopak na 29 Kč se vyšplhala cena například u Snack Wrapu. Dřív stál rovněž 25 Kč.
„Cheeseburger je jedním z nejlevnějších produktů v McDonald’s a tak věříme, že mírné navýšení ceny nebudou naši zákazníci vnímat nijak drasticky, jelikož i v rámci trhu rychlého občerstvení jde stále o příznivou nabídku,“ prohlašuje mluvčí firmy. Řetězec, který si letos na českém trhu připomněl 25 let působení, začal v roce 1992 prodávat cheeseburger za 21 Kč, cena tak do letoška narostla o 8 Kč.
Vývoj cen klíčových produktů McDonald’s za 25 let, v Kč
Rok | Hamburger | Cheeseburger | Big Mac |
1992 | 19 | 21 | 48 |
1993 | 20 | 22 | 52 |
1994 | 20 | 22 | 49 |
1995 | 20 | 22 | 50 |
1996 | 24 | 27 | 53 |
1997 | 24 | 27 | 56 |
1998 | 24 | 27 | 56 |
1999 | 24 | 27 | 56 |
2000 | 19 | 20 | 56 |
2001 | 19 | 20 | 56 |
2002 | 19 | 20 | 56 |
2003 | 20 | 22 | 56 |
2004 | 24 | 26 | 62 |
2005 | 24 | 26 | 62 |
2006 | 20 | 20 | 62 |
2007 | 20 | 20 | 63 |
2008 | 20 | 20 | 66 |
2009 | 20 | 20 | 67 |
2010 | 20 | 20 | 68 |
2011 | 20 | 20 | 69 |
2012 | 20 | 20 | 70 |
2013 | 20 | 25 | 71 |
2014 | 21 | 25 | 72 |
2015 | 25 | 25 | 74 |
2016 | 25 | 25 | 75 |
2017 | 25 | 29 | 75 |
Zdroj: McDonald’s
Kromě zdražování provedl v letošním roce McDonald’s několik dalších změn - rozšířil působnost samoobslužných kiosků a pilotně zavedl možnost sestavit si burger podle vlastních preferencí. V loni tržby řetězce na místním trhu dosáhly 4,6 miliardy Kč. Spolu s Burger Kingem a KFC patří v Česku mezi největší řetězce s rychlým občerstvením.

Jonáš Čumrik nastupuje na novou pozici v parfumerii Notino

Startuje ženská reklamní agentura Nuagencía

Powerpoint i intimní tužby: sdílení obrazovky se může lehce zvrtnout
