Komunikační skupina GroupM v Česku zfúzuje dvě své mediální agentury Maxus a MediaCom do jedné. „V rámci fúze dojde k přesunu zaměstnanců a klientů agentury Maxus do agentury MediaCom,“ upřesnil Jiří Svoboda, generální ředitel české pobočky GroupM. MediaCom dál povede stávající generální ředitel Martin Králík. David Novák, současný generální ředitel Maxusu, nově obsadí pozici výkonného ředitele agentury MediaCom.
Další mediálku MEC (dřív Mediaedge:cia) skupina přejmenuje na Wavemaker. M v názvu Wavemaker odkazuje ke skupině mediálních agentur GroupM, do níž kromě MEC a Maxus spadají i Mindshare a MediaCom, W pak k WPP, mateřské skupině, do níž spadá divize mediálek GroupM a řada dalších agentur. V Česku Wavemaker dál povedou stávající šéfové MEC Daniel Živica jako chairman a Ondřej Šimůnek coby managing director.
Obě změny mají proběhnout k 1. lednu 2018. Fúze firem má podle GroupM zefektivnit mediální plánování, tvorbu obsahu a využití technologií ve spojení s vhledem do nákupního chování zákazníků jejích klientů. Tato znalost se přitom má v GroupM odvíjet od práce s daty a s publiky v rámci nedávno uvedeného nástroje mPlatform.
Tuzemské dění ohledně mediálních agentur GroupM je jiné než v zahraničí. Tam pod hlavičku Wavemaker fúzují dosavadní mediálky MEC a Maxus. Změna nastává ve třech vlnách celkem v 90 zemích světa, dotkne se přitom zhruba 8.500 zaměstnanců.