Médeu nově řídí Konrád, Soukup je v dozorčí radě

Ředitele Martina Konráda dosadil do vedení mediální agentury většinový čínský akcionář.

Martin Konrád. Foto: Profimedia.cz

Martin Konrád v létě 2013 jako manažer televize Prima. Foto: Profimedia.cz

Novým výkonným ředitelem největší české mediální agentury Médea se k 1. červenci stal Martin Konrád. Dosavadní ředitel Médey a menšinový akcionář Jaromír Soukup se už řízení účastnit nemá, ve firmě bude dál působit v pozici předsedy dozorčí rady. Rozhodlo o tom představenstvo společnosti, které se změnilo rovněž začátkem července. Předsedou představenstva se stal Marian Severa, členem představenstva je Ladislav Jelínek. Oba jsou zástupci většinového akcionáře Médey, čínské státní společnosti CITIC. Další členkou představenstva zůstává Kateřina Čápová, zároveň ředitelka právního oddělení Médey.

Změny ve vedení přicházejí rok a čtvrt poté, co Médeu vlastnicky ovládli Číňané. Loni na jaře čínská státní skupina CITIC prostřednictvím společnosti Rainbow Wisdom Investment navýšila podíl v Médee na 57 %. Soukup, který dosud Médeu řídil, drží zbývající podíl. Zároveň se při loňské transakci stal 100% vlastníkem mediálního domu Empresa Media, který vydává časopisy a také provozuje televizi Barrandov. Do Médey a Empresa vstupovali Číňané před pěti lety, v obou mediálních společnostech tehdy získali menšinové podíly. Médea letos odvrátila insolvenční návrh, který na ni podala společnost Lipian Trade, kvůli nezaplaceným částkám za inzerci. Z Médey také letos odešel její dlouholetý klíčový manažer Filip Doubek, teď pro skupinu KKCG Karla Komárka buduje novou mediální agenturu.

„Úkolem managementu v následujících týdnech bude podrobněji zmapovat situaci, v níž se společnost nalézá, a dát konkrétní doporučení akcionářům ohledně dalšího postupu,“ říká k ustavení nového ředitele agentury předseda představenstva Marian Severa. „Věřím, že společně se podaří upevnit vztahy s klíčovými partnery firmy a stabilizovat její hospodaření tak, aby mohla na trhu dál dlouhodobě úspěšně fungovat,“ prohlásil také.

Jednapadesátiletý Konrád je dlouholetým mediálním manažerem. Osm let byl obchodním ředitelem prodejce rozhlasové reklamy Regie Radio Music, později působil jako generální ředitel vydavatele bezplatného deníku Metro a následně jako obchodní a krátce generální ředitel televize Prima. Na jaře 2017 kandidoval na funkci generálního ředitele České televize, ve finále ho poměrem hlasů 15:0 porazil Petr Dvořák, který tak obhájil mandát a působí jako šéf ČT dosud. Konrád, který vystudoval mezinárodní obchod na pražské Vysoké škole ekonomické a absolvoval obor Change Management na University of New York v Praze, se v posledních letech věnuje poradenství v oblasti manažerských dovedností.