Průběh říjnového semináře o České televizi, kam poslanci nevpustili veřejnost, je volně k přehrání. Na YouTube ho zveřejnil moderátor Luboš Xaver Veselý, zde první a zde druhý díl.

Media Club chce snížit slevy na reklamu v rádiích

Nový prodejce reklamy na Frekvenci 1, Evropě 2, Bontonu a Dance představil svou nabídku.

Jan Čadek představuje obchodní politiku Media Clubu

Jan Čadek představuje obchodní politiku Media Clubu

Obchodní zastupitelství Media Club ze skupiny televize Prima, které bude od února 2020 nově prodávat reklamu i pro stanice Evropa 2, Frekvence 1, Bonton a Dance, nehodlá příští rok měnit ceny reklamy. „Základní ceníky Impulsu, Active Radio a jednotlivých stanic zůstávají prakticky na svém,“ řekl na dotaz Médiáře ředitel divize rádií Media Clubu Jan Čadek při zářijovém setkání s novináři.

Slevy, které inzerenti dostávají, by ale neměly být tak vysoké jako dosud. „Vnitřní slevou chceme kontrolovat konečnou slevovou politiku, kterou chceme řídit,“ podotkl Čadek s tím, že snahou bude držet konečnou slevu do 60 % z ceníkových cen. Dnes přitom podle Čadka slevy dosahují i 80 až 90 %. Zmíněnou vnitřní slevu poskytuje Media Club v případě, že si inzerent vybere balíček víc stanic - pak platí míň, než kdyby si objednal reklamu na každé za takových stanic zvlášť. Sleva, která se pak dává ještě z této částky, se má omezit. Cílem je „ochrana rozhlasového trhu“.

Poté, co Media Club Ivana Zacha převezme obchod rádií ze skupiny Active kolem Daniela Křetínského, se stane nejsilnějším hráčem mezi prodejci rozhlasové reklamy na českém trhu. Jeho tržní podíl se bude pohybovat kolem 44 %, protože podle aktuálních čísel měření Radioprojekt má samotný Media Club přes 26 % a stanice skupiny Active necelých 18 %. Za Media Clubem bude s 31 % prodejce Marketing Media Services, u něhož zůstanou prakticky jen lokální rádia (a informační stanice Zet, kterou čeká restart), a s 23 % veřejnoprávní Český rozhlas.

Aktuální tržní podíly mediazastupitelství

mediazastupitelství / majitel podíl
Media Marketing Services* / Media Bohemia 30,8 %
Media Club / FTV Prima Holding 26,4 %
Český rozhlas / veřejnoprávní 22,9 %
Regie Radio Music* / Active 17,8 %
nezastupované 1,2 %
ostatní  0,9 %

* Media Marketing Services a Regie Radio Music společně tvoří Radiohouse, to má podíl celkem 48,5 %.
Od 1. 10. 2018 do 31. 3. 2019 bylo dotazováno 15.033 náhodně vybraných respondentů v celé ČR, od 12 do 79 let. Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median · 15. 5. 2019

„V týdenní poslechovosti budeme jednička v 11 ze 14 krajů,“ počítají šéfové Media Clubu. Media Club už déle obchodně zastupuje Impuls, který je nejposlouchanějším rádiem v Česku, a dál stanice Kiss, Beat, Country, Rádio 1, Spin, Signál, RockZone, Český Impuls a Dechovka.

Aby Zachovo mediazastupitelství nemátlo klienty a agentury, zachovává dosavadní obchodní balíčky Radio United Total, Radio United Optimal a Radio United Progressive a novými stanicemi je doplní - konkrétně do balíčku Total jdou všechny čtyři nová rádia, Optimal přidá „starší“ stanice Frekvence 1 a Bonton, Progresive „mladší“ Evropu 2 a Dance. „Pro agentury a zadavatele tak bude přechod [na novou obchodní nabídku] jednodušší,“ věří Čadek.

Media Club provozuje prodej reklamy agenturní, národní a regionální. Právě třetí pilíř je nejsilnější a má posílit ještě víc. Teď pro Media Club pracuje kolem 120 lidí, dalších 20 až 30 jich má kvůli posílení přijít.