Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

Media Club vede Jelínek, Beran končí

Prodejce reklamy televizí Prima a Barrandov sjednocuje prodej televizní, internetové a regionální reklamy.

Petr Jelínek

Petr Jelínek

Obchodním ředitelem televize Prima a zároveň šéfem nákupního sdružení Primy a televize Barrandov bude od 1. září Petr Jelínek, dosavadní obchodní ředitel Prima On-line, dceřiné internetové firmy Primy.

Jelínkův předchůdce, obchodní ředitel Primy Michal Beran končí, odchází z televize po vzájemné dohodě, oznámila stanice. Media Club i obchod Primy vedl od února 2013. Pod Jelínkovým vedením Media Club nově zastřeší prodej televizní, internetové a regionální reklamy. Dosud rozdělený prodej různých forem reklamy se tak sjednotí.

Firma Media Club ze 100 % patří Primě, vznikla koncem ledna 2013. Za loňský rok uvádí tržby 3,07 miliardy Kč. Za reklamní čas utržila 2,84 miliardy Kč, za sponzoring 210 milionů, za product placement necelých 12 milionů, za teleshopping pak necelých 8 milionů. “Tržby brutto jsou ponižovány o poskytnuté bonusy za prodej a vykazované tržby jsou tedy nižší o tyto bonusy,” uvádí firma v auditované zprávě za loňský rok. Zisk před zdaněním činil 70 milionů Kč.

Letos dělí prodanou televizní reklamu tak, že 59 % směřuje na hlavní kanál Primy, 13 % na Prima Cool, 7 % na Prima Love, 6 % na Prima Zoom a 15 % na Barrandov.

Dceřiná Prima On-line vznikla začátkem loňska souběžně s Media Clubem, taktéž koncem ledna 2013. Loni, v prvním roce své existence, utržila 88 milionů Kč – z toho 49 milionů tvořily výnosy z reklamy na webu, 37 milionů pak tržby ze správy webů (necelé 2 miliony přinesly přefakturace). Internetová odnož Primy před zdaněním skončila 14 milionů v mínusu. Vede ji Daniel Grunt, Jelínek v ní měl na starosti – jak uvedeno – obchod.