Prodejce reklamy Media Club, který patří televizi Prima a zastupuje její kanály, kanály televize Barrandov, Óčko a menší tematické stanice sdružené v Atmedia, zvýší v příštím roce cenu reklamy v průměru o 10 %. To je zhruba stejně jako letos nebo loni, řekl na setkání s novináři ředitel Media Clubu Ladislav Dianiška.
Za zvýšením stojí vyprodanost reklamních pozic i širší portfolio tematických stanic. „Tržní prostředí je pro nás velmi citlivé. Už se blížíme konkurenci, ale snažíme se být stále pod ní,“ uvedl. Konkurenční Nova už podle webu Borovan.cz oznámila na příští rok zdražení reklamy o 12 %. Prodejce reklamy na menších tematických stanicích Atmedia ohlásil zdražení na úrovni Primy, rovněž v průměru o 10 %.
Nákupní cílovou skupinou zůstávají diváci od 15 do 69 let. Media Club bude příští rok stejně jako letos nabízet reklamu primárně v balíčcích (bundlech), anebo na jednotlivé programy. Balíčky Media Clubu jsou letos tři, a to Total 15-69, Exclusive 15-69 s lepší afinitou a dětský Kids 4-14.
Rozdělení reklamních investic přes Media Club v roce 2019
kanál | balíček Exclusive 2019 | balíček Total 2019 |
Prima | 47 % | 38,5 % |
Prima Cool | 13 % | 10 % |
Prima Love | 7 % | 5,5 % |
Prima Zoom | 6 % | 4,5 % |
Prima Max | 8 % | 7 % |
Prima Krimi | 5 % | 4 % |
ostatní stanice* | 11 % | 10,5 % |
Barrandov Group | 3 % | 20 % |
* Prima Comedy Central, Óčko Group, Nickelodeon, Nick Jr., Retro a další zastupované Media Clubem a Atmedia. Zdroj: Media Club
Rozdělení reklamních investic přes Media Club v roce 2019
kanál | balíček Kids |
Primáček | 7 % |
Prima Cool | 35 % |
Prima Comedy Central | 19 % |
Nickelodeon | 22 % |
balíček At Kids od Atmedia | 17 % |
Zdroj: Media Club
Media Club dělí den na dvě části - prime time od 17.30 do 23.30 a off prime time od 23.30 do 17.30. Rok v případě prodeje na balíčky Total a Exclusive dělí na tři období - high season (duben a květen, říjen a listopad), medium season (březen, červen, září a od 1. do 24. prosince) a low season (leden, únor, července, srpen a od 25. do 31. prosince). V souvislosti se základní cenou spotů (při nejmenší útratě do dvou milionů korun je CPP za 29.900 Kč) se různé části dne i roku odlišují indexy, které sazbu násobí - index prime time je 1,05, index off prime time 0,85, high season je 1,4, index low season 0,8.
Novinkou je například také rozdělení srpna na dvě části s různými indexy, podobně jako v prosinci. Důvodem je rostoucí zájem inzerentů v druhé polovině srpna, kdy už televize najíždí na podzimní schéma. Prodejce zároveň slibuje slevy pro nové klienty, dál při včasném uzavření smlouvy a nově také zvýhodnění při platbě 50 % z celoročního závazku předem.
„Snažíme se také motivovat klienty, aby nedávali peníze jen do televize, ale i do online inzerce a HbbTV. Oba segmenty přitom nabývají na významu. Počet hybridních televizí roste o 200.000 ročně a je jich už přes milion,“ dodal Dianiška.
Na svých webech se Prima posune k novým, velkým reklamním formátům. Ty okrajové nebo postranní klienti totiž přestávají chtít. Novinkou tak bude třeba viditelnější branding videa v podobě inzerce po obou stranách přehrávaného klipu. V HbbTV zase do konce roku mají přibýt skinovatelné hry a chystá se taky animace vstupního červeného tlačítka.