Seznam Zprávy se uvedly v nové podobě. Web chce posílit investigativu, sekci o byznysukomentáře. „V internetovém prostředí chceme být tím, čím bývaly ve zlaté éře tradiční, nezávislé noviny,“ prohlašuje šéfredaktor Jiří Kubík. V redakci dělá přes 70 lidí, včetně externistů. 

MediaCom zakládá divizi content marketingu

Nové oddělení vede Marek Bačo ze sesterské agentury H1.cz.

Pražská pobočka mediální agentury MediaCom soustřeďuje nabídku produkce obsahového marketingu do nové divize. Službu bude poskytovat pod globální značkou Mediacom Beyond Advertising. Ředitelem nově vzniklého oddělení se stal Marek Bačo, dosavadní manažer sesterské digitální agentury H1.cz zaměřené na výkonnostní marketing.

Obě agentury spadají v ČR pod uskupení mediálních agentur GroupM. „Hájedničku“ koupila GroupM loni a Bačo poté pracoval na digitálních kampaních nově právě pro klienty GroupM.

Marek Bačo. Foto: MediaCom

Marek Bačo. Foto: MediaCom

„Investice do obsahu rostou a stejně tak i zájem zadavatelů o aktivity spjaté s content marketingem. Tyto aktivity se inzerentům skutečně vyplácejí. Mým hlavním úkolem proto bude představit výhody obsahového marketingu všem klientům agentury a pomáhat jim definovat obsahovou strategii, kterou zasadíme do kontextu dnešní mediální spotřeby. Náš tým bude také nabízet poradenství v rámci tvorby, samotné produkce obsahu a následné distribuce napříč všemi možnými mediálními kanály,“ uvedl Bačo.

Rostoucí důležitost složky obsahu v marketingovém mixu přičítá MediaCom změnám v mediálním prostředí a ruku v ruce s tím i změnám v očekávání na straně spotřebitelů. „Rostoucí fragmentace medií a především objem informací podtrhuje důležitost obsahu, který je pro daného spotřebitele nejen zajímavý, ale má pro něj určitou hodnotu. Klíčové faktory v této rovnici jsou také relevance a dostupnost. V konečném důsledku je z pohledu spotřebitele jedno, jestli takto zamýšlený obsah našel v analogovém či digitálním světě, a rozhodně neřeší, zdali k němu doputoval přes ‚paid‘, ‚earned‘, či ‚owned‘ media,“ míní Bačo.

„Pravdou ovšem je, že pro značnou část zadavatelů je content marketing buď jen buzzword nebo pouze kampaňová výroba inzertního obsahu. Tento přístup však často tříští sdělení, postrádá strategii, konzistenci, vzájemné propojení a kontinuitu,“ tvrdí zároveň.

Startem nového oddělení MediaCom podle svého sdělení reaguje na narůstající poptávku. „Pojmy a služby jako content marketing, branded content, event marketing, SEO, social media marketing, native advertising, medialní partnerství či sponzoring pro nás samozřejmě nejsou úplně nové. Doposud jsme tyto služby nabízeli odděleně,“ podotkla šéfka agentury Petra Pipková.