Piráty iniciovaný bod čtvrteční schůze poslaneckého volebního výboru, týkající se sporu o reportáž Janka Kroupy o Agrofertu, oproti úterní schůzi příslušné senátní komise nové argumenty nepřinesl. Nad rámec známého řekl generální ředitel René Zavoral jen, že ve veřejnoprávním rádiu zruší část tabulkových míst a že kromě předžalobní výzvy od Agrofertu registruje rozhlas i další, rovněž na Kroupovu reportáž, a to z roku 2015. Reportér Kroupa se schůze neúčastnil.

Vinšova Public TV se posílá do konkurzu, dluží 134 milionů korun

Držitel licence Totalpress dluží přes 134 milionů korun, 83 milionů z toho neplatila satelitní stanice za šíření pozemního signálu.

Městský soud v Praze poslal dnes do insolvenčního řízení společnost Totalpress, provozovatele a držitele licence satelitní televize Public TV. Informuje o tom agentura Mediafax s odvoláním na údaje v internetovém insolvenčním rejstříku.

Návrh na insolvenci podal sám Totalpress, navrhuje konkurz. Na některé pohledávky už jiný soud vypsal exekuce na majetek firmy.

Ukazuje se přitom, že nejvíc televizi stálo, když se coby satelitní stanice chtěla dostat k divákům přes pozemní vysílače – ty jsou násobně nákladnější, než vysílání z družice, a pro malé, tematické stanice mohou být fatální. Navíc do největší kabelové sítě společnosti UPC se dostala teprve nedávno, po čtyřech letech existence.

Totalpress dluží přes 134 milionů korun, 83 milionů z toho neplatil právě za šíření signálu, a to společnosti Czech Digital Group, která ji vysílala ve své digitálních síti. Dluží i firmám Stes, Pro-Zeta či autorským organizacím.

Minulý týden manažeři Public TV oznámili chystané spojení s jiným „televizním projektem“, dojít k němu má v září. Souviset s tím má i změna programové koncepce.

Televize Public dostala satelitní licenci pro ČR, Slovensko a Evropu v květnu 2005, platí do května 2019. Zpočátku se pod vedením Jana Víta profilovala jako „soukromá televize veřejné služby“, o rok později se ovšem s šéfkou Renatou Peškovou změnila v lifestylový program nenáročných magazínů. Za první čtvrtletí měla podíl na sledovanosti 0,4 %.

Stanici ovládá Luděk Vinš, též šéf Strojexportu a majitel fotbalové Viktorie Žižkov.