Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Mediálka Mediaplus otvírá českou pobočku

Prvním klientem agentury Serviceplanu na českém trhu budou hobby markety Hornbach.

Polská agenturní skupina Group One společně s německou Serviceplan Group otevírají mediální agenturu se sídlem v Praze. Na rozvoj Mediaplus Prague, která se bude snažit propojit polské a německé know-how s pochopením ekonomických potřeb českého trhu, bude dohlížet Daniel Lenarczykkterý na české mediální scéně dosud působil v rámci jiné agenturní skupiny Publicis. Do Prahy přišel z čela polského Publicisu v roce 2011 na pozici business development director a v letech 2016 až 2019 zodpovídal za projekty v regionu pro všechny agentury skupiny.

Budování pozice Mediaplus v Česku začalo dávno před oficiálním startem společnosti. Motivovala nás právě skutečnost, že máme v tomto regionu solidní databázi klientů. V současné době se soustředíme na posílení lokálního týmu a aktivity new business. V budoucnu by se měla kancelář Mediaplus Prague starat rovněž o koordinaci zákazníků Group One a Mediaplus International na slovenském trhu,“ přibližuje Lenarczyk.

Za otevřením nové kanceláře stojí rostoucí role českého trhu, a to jak pro zákazníky německé skupiny Serviceplan, tak pro polskou Group One. Podíl v české firmě má Mediaplus Warsaw, součást německého Mediaplus International, sítě mediálních agentur působících v 35 zemích světa. Prvním zákazníkem agentury je německá síť obchodů Hornbach.

V první etapě svého působení má Mediaplus Prague obsluhovat zákazníky Group One a skupiny Serviceplan, kteří už jsou přítomni na českém trhu, anebo se na něj chystají vstoupit. V další fázi to pak budou klienti zahraničních poboček agentury Mediaplus, kteří plánují expanzi na český a slovenský trh, a lokální klienti. Mediaplus Prague má rovněž poskytovat lokální podporu Mediaplus International ve výběrových řízeních.

Česká pobočka zatím nemá sídlo. „V souladu s bezpečnostní politikou přijatou v souvislosti se strachem z druhé vlny covid-19 celou skupinou One, včetně Mediaplus Warsaw, pracujeme také v Česku ve vzdáleném režimu. Otevřít kancelář v Praze pro náš tým a klienty máme v úmyslu během příštích dvou měsíců,“ přiblížila na dotaz Médiáře Emilia Klepacka z Group One. Tým teprve vzniká: „Jsme v procesu vytváření místního týmu - provádíme nábor, takže v současné době realizujeme své aktivity v oblasti služeb zákazníkům a nového podnikání v rámci mezinárodního týmu specialistů Mediaplus Varšava a Mediaplus Mnichov.“

Mediaplus, jež náleží do skupiny Serviceplan, představuje největší nezávislou síť mediálních agentur v Evropě. Zaměstnává více než 1.000 lidí a pracuje pro BMW, Saturn, Deichman či Mini. Pro BMW či Mini pracuje i mediální agentura Mediaplus Warsaw, součást Group One, největší nezávislé agenturní skupiny v Polsku, jejímž menšinovým společníkem je právě německý Serviceplan. Ten vznikl před 50 lety, v roce 1970. „Založení pobočky v Česku představuje obchodní rozhodnutí motivované rostoucí poptávkou po digitálních kompetencích agentury na sousedních trzích a zkušeností týmu s koordinováním kampaní v regionu střední a východní Evropy,“ uvedl šéf Group One Marek Żołędziowski.