Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Mediální agentura Médea letos očekává pokles tržeb o 5 %

Agentuře Médea vylepšují bilanci nově spuštěné služby jako PR, výzkumné služby či produkce spotů.

  • ČTK
  • 15. 11. 2012 15:41

Největší tuzemská mediální agentura Médea letos očekává pokles tržeb o zhruba 5 %. Na dnešní konferenci Forum Media 2012 to řekl majitel Médey Jaromír Soukup. Loni firma podle účetní závěrky vykázala tržby 2,7 miliardy Kč, zhruba stejně jako v roce 2010. Zisk firmy loni klesl zhruba o pětinu na 120 milionů Kč.

„Marketingové výdaje jsou v přímé souvislosti s ekonomickou situací inzerentů, a ta zase s hospodářskou situací státu. Ta byla nestabilní, nervózní. My jako Médea jsme zaznamenali mírný pokles, kolem 5 % v obratu, na stabilitu to nemá výrazný vliv,“ podotkl Soukup.

„Nervozita klientů se projevila i u nás, je menší ochota podepisovat celoroční smlouvy, je větší tlak na cenu, jedná se déle. To je odpověď i na příští rok, situace je čím dál nervóznější,“ předeslal. Podle něj nedojde na trhu v roce 2013 k dramatickému poklesu, ale k poklesu dojde. „Nevíme ale k jakému, protože nevíme, jak se bude vyvíjet hospodářství státu,“ řekl.

„Počet lidí, služeb a externích nákladů byl v přimém souvislosti s růstem, respektive poklesem marží. Před čtyřmi lety jsme si řekli, že lepší už to bylo. Proto jsme začali rozjíždět doprovodné aktivity s nákupem a obchodem přímo nesouvisející - PR, výzkumné služby, produkce spotů. Tato oblast se rozvíjí slušně. Celkově Médeu považuju za rozvíjející se firmu, i když s obtížemi,“ pokračoval Jaromír Soukup.

Televize a tisk jako mediatypy podle něj zažijí renesanci. „Psychóza krachu tiskové reklamy je dost daleko od reality,“ uvedl Soukup, který ovládá též vydavatelství Empresa Media, jež vydává časopisy Týden či Sedmička a v září ovládla televizi Barrandov. Tisková inzerce v rámci vydavatelství podle Soukupa letos klesla řádově o 10 %.