Ve skupině mediálek GroupM nadnárodního komunikačního koncernu WPP došlo k fúzi dvou dosud samostatných agentur Essence a MediaCom. Ty nově tvoří jeden celek, nazvaný EssenceMediacom. Fúze se připravovala devět měsíců a jejím vyústěním je tým, který má ve 120 pobočkách po celém světě přes 10.000 pracovníků. V Česku, kde ze dvou fúzujících firem dosud působil jen MediaCom, se stav nemění, nová firma dál čítá celkem 58 kmenových zaměstnanců a dedikovaných kolegů ze skupiny WPP. V rámci tuzemské divize koncernu má s novou entitou dál spolupracovat už déle spojený datový tým mediálek GroupM, který momentálně mění vedení.

Logo EssenceMediacom
Českou pobočku počínaje únorem vede David Novák, který svou mediální kariéru začínal v roce 1995 právě v MediaComu a naposled v agentuře pracoval jako provozní ředitel pražské kanceláře. Mezitím působil ve vedení mediálního domu Mafra či jako marketingový ředitel Datartu.

David Novák
Do pozice výkonného ředitele (strategy & executive director) povýšil Marek Bačo, který byl dosud odpovědný za mediální strategie a inovace pro klíčové klienty agentury. Nově bude mít na starosti nasazení nových nástrojů a zároveň bude odpovídat za růst agentury a spokojenost klientů.

Marek Bačo
Globálním šéfem EssenceMediacom se stal dosavadní šéf MediaComu Nick Lawson a novým globálním provozním ředitelem Lennart Hintz, který předtím vedl agenturní rozvoj a transformaci v Evropě a měl na starosti i českou pobočku. Novým ředitelem regionu EMEA se stal mediální veterán Tim Irwin, který předtím vedl globální aktivity Essence.
EssenceMediacom slibuje klientům komplexní a integrovaná mediální řešení, s cílem posílit mediální kreativitu a také vylepšit práci s daty v reálném čase. Pro tvorbu strategií, mediamixu či taktických kampaní se mediální plánovači mají opírat o nově vznikající operační systém EMOS (EssenceMediacom Operating System), modulární sadu nástrojů a dat kombinující dosavadní technologie obou firem i výstupy z aktuálních výzkumů a dat o spotřebitelském chování z celé GroupM.
„mPanel bude pro nás i nadále stěžejní datový vstup pro pochopení spotřebního a mediálního chování českých spotřebitelů. Ale s kolegy z Essence budeme letos pracovat na tom, abychom do nového plánovacího systému, který má být konzistentní napříč každou zemí, nalili a integrovali právě tato lokální data – zlepší to práci při stanovení efektivního mediálního mixu či odhadu výkonu,“ uvedl pro Médiář výkonný ředitel Marek Bačo. „Mimo EMOS, což bude společná práce všech analytiků a plannerů MediaComu a Essence, chceme ale také využívat nástroje, které měli pouze kolegové z Essence – a které jim pomáhaly optimalizovat především výkonnostní digitální kampaně nebo pomáhaly s ekonometrií.“
I na lokální úrovni má agentura dál spolupracovat s divizí GroupM Nexus, která poskytuje služby digitálního marketingu, a s firmou Choreograph, poskytovatelem datových a technologických služeb pro GroupM a WPP.
Mezi dosavadními globálními klienty jsou Adidas, Bayer, Dell, Google, Mars, PlayStation, Procter & Gamble, The Coca-Cola Company či Uber. V Česku můžou spojené mediální agentury vycházet z dosavadní silné pozice zejména v oblastech rychloobrátkového zboží, retailu, telekomunikací, technologií a automobilového průmyslu. Mezi klienty MediaComu patří T-Mobile, Tesco, Toyota, Pernod Ricard či HBO. Díky spojení přibudou české pobočky klienti jako americký online gigant Google, švédský startup Klarna či polská síť drogerií Hebe.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou
