Ve skupině mediálek GroupM nadnárodního komunikačního koncernu WPP došlo k fúzi dvou dosud samostatných agentur Essence a MediaCom. Ty nově tvoří jeden celek, nazvaný EssenceMediacom. Fúze se připravovala devět měsíců a jejím vyústěním je tým, který má ve 120 pobočkách po celém světě přes 10.000 pracovníků. V Česku, kde ze dvou fúzujících firem dosud působil jen MediaCom, se stav nemění, nová firma dál čítá celkem 58 kmenových zaměstnanců a dedikovaných kolegů ze skupiny WPP. V rámci tuzemské divize koncernu má s novou entitou dál spolupracovat už déle spojený datový tým mediálek GroupM, který momentálně mění vedení.
Českou pobočku počínaje únorem vede David Novák, který svou mediální kariéru začínal v roce 1995 právě v MediaComu a naposled v agentuře pracoval jako provozní ředitel pražské kanceláře. Mezitím působil ve vedení mediálního domu Mafra či jako marketingový ředitel Datartu.
Do pozice výkonného ředitele (strategy & executive director) povýšil Marek Bačo, který byl dosud odpovědný za mediální strategie a inovace pro klíčové klienty agentury. Nově bude mít na starosti nasazení nových nástrojů a zároveň bude odpovídat za růst agentury a spokojenost klientů.
Globálním šéfem EssenceMediacom se stal dosavadní šéf MediaComu Nick Lawson a novým globálním provozním ředitelem Lennart Hintz, který předtím vedl agenturní rozvoj a transformaci v Evropě a měl na starosti i českou pobočku. Novým ředitelem regionu EMEA se stal mediální veterán Tim Irwin, který předtím vedl globální aktivity Essence.
EssenceMediacom slibuje klientům komplexní a integrovaná mediální řešení, s cílem posílit mediální kreativitu a také vylepšit práci s daty v reálném čase. Pro tvorbu strategií, mediamixu či taktických kampaní se mediální plánovači mají opírat o nově vznikající operační systém EMOS (EssenceMediacom Operating System), modulární sadu nástrojů a dat kombinující dosavadní technologie obou firem i výstupy z aktuálních výzkumů a dat o spotřebitelském chování z celé GroupM.
„mPanel bude pro nás i nadále stěžejní datový vstup pro pochopení spotřebního a mediálního chování českých spotřebitelů. Ale s kolegy z Essence budeme letos pracovat na tom, abychom do nového plánovacího systému, který má být konzistentní napříč každou zemí, nalili a integrovali právě tato lokální data – zlepší to práci při stanovení efektivního mediálního mixu či odhadu výkonu,“ uvedl pro Médiář výkonný ředitel Marek Bačo. „Mimo EMOS, což bude společná práce všech analytiků a plannerů MediaComu a Essence, chceme ale také využívat nástroje, které měli pouze kolegové z Essence – a které jim pomáhaly optimalizovat především výkonnostní digitální kampaně nebo pomáhaly s ekonometrií.“
I na lokální úrovni má agentura dál spolupracovat s divizí GroupM Nexus, která poskytuje služby digitálního marketingu, a s firmou Choreograph, poskytovatelem datových a technologických služeb pro GroupM a WPP.
Mezi dosavadními globálními klienty jsou Adidas, Bayer, Dell, Google, Mars, PlayStation, Procter & Gamble, The Coca-Cola Company či Uber. V Česku můžou spojené mediální agentury vycházet z dosavadní silné pozice zejména v oblastech rychloobrátkového zboží, retailu, telekomunikací, technologií a automobilového průmyslu. Mezi klienty MediaComu patří T-Mobile, Tesco, Toyota, Pernod Ricard či HBO. Díky spojení přibudou české pobočky klienti jako americký online gigant Google, švédský startup Klarna či polská síť drogerií Hebe.