Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Mediálky založí novou asociaci. Chtějí mít pod kontrolou výzkum

Nové oborové sdružení ponese název ASMEA. Mediální agentury zároveň zůstanou členy stávající Asociace komunikačních agentur.

Simír čili nejnovější generace měřícího zařízení s názvem SimEar, vyvíjeného společností Mediaresearch

Simír čili nejnovější generace měřícího zařízení s názvem SimEar, vyvíjeného společností Mediaresearch. Ilustrační foto: Mediaresearch

Členské agentury mediální sekce Asociace komunikačních agentur (AKA) zakládají podle informací Médiáře novou asociaci. Důvodem by mělo být zřejmější financování peoplemetrového výzkumu a snaha posílit hlas mediálek v otázce crossmediálního měření. „Jde o emancipaci a osamostatnění mediálních agentur. Můžeme ukázat, že dokážeme dělat svůj byznys dobře a že je specifický oproti kreativním komunikačním agenturám,“ řekl Médiáři zdroj z jedné velké mediální agentury, která je členem AKA.

Mediálky, které jsou dnes členskými agenturami AKA, by sice měly podle tohoto zdroje nadále v asociaci zůstat, ale vedle ní začne existovat i nová. Ta se bude namísto AKA podílet na financování peoplemetrového výzkumu a měla by vést současně jednání o zavedení crossmediálního měření. Nová asociace podle informací Médiáře ponese název ASMEA, což je zkratka z Asociace mediálních agentur. V současnosti se řeší právní otázky související s jejím vznikem typu registrace organizace na ministerstvu vnitra a definování jejího postavení vůči AKA. Z toho důvodu také nikdo z oslovených zástupců mediálních agentur nechtěl zatím veřejně na téma nové asociace hovořit.

Na potřebě její existence však panuje podle informací Médiáře shoda napříč všemi mediálkami sdruženými v AKA. „Máme společné zájmy, které se z absolutní většiny týkají mediálních výzkumů, což je na druhé straně oblast, která není tak klíčová pro kreativní agentury. Je pro nás důležité, abychom měli tuto oblast plně pod kontrolou. Počítáme s tím, že mediální agentury budou nadále fungovat i v rámci AKA, ale jakou formou, to je zatím těžké předjímat,“ uvedl zdroj Médiáře.

„Nechceme věc komentovat do valné hromady AKA, na které seznámíme s plánovanými změnami naše členy. Ta se koná za čtrnáct dní,“ reagoval pro Médiář výkonný ředitel AKA Michal Charvát. Připustil ale, že nová iniciativa mediálních agentur skutečně vzniká, a to s cílem převzetí metodických projektů spojených s datovými výzkumy. „V historických dobách platily za mediální výzkumy všechny agentury AKA bez rozdílu. Teprve postupem doby došlo k přerodu, kdy je začaly financovat mediální agentury, které s nimi především pracují. V současnosti už platí peoplemetrový výzkum výhradně mediální agentury, a proto dává smysl, aby si tento systém obsluhovaly samy,“ uvedl Charvát s tím, že všechny mediálky skutečně zůstanou nadále členy AKA.

V rámci Asociace komunikačních agentur došlo ještě k jedné změně. Po řadě let odešel k 31. březnu Ludvík Jubánek, jednatel firmy Aras, servisní společnosti asociace. Právě ta v minulosti zajišťovala pro AKA mimo jiné dodávku peoplemetrových dat. Aras podle Charváta nicméně bude nadále fungovat a poskytovat asociaci servisní služby, týkající se například organizace soutěží, provozu školících programů a podobně. Jubánkovu agendu převzal zčásti osobně ředitel Charvát a zčásti nová vedoucí kanceláře AKA Dana Bohuňovská.

Aktualizace

Necelou hodinu po zveřejnění této zprávy reagovala AKA vlastní tiskovou zprávou. Uvedla v ní mimo jiné, že statutárním zástupcem AKA zůstává Michal Charvát, výkonným ředitelem ASMEA bude Ondřej Novák. Ten předloni po letech skončil jako šéf výzkumu agentur z komunikační skupiny Interpublic, poté se stal spoluvlastníkem a ředitelem sítě pro prodej reklamy v lokálních televizích Czech Regio TV. 

Tisková zpráva AKA

Mediální agentury, sdružené v mediální sekci Asociace komunikačních agentur (AKA), se rozhodly dát své platformě na půdě AKA novou formu a zakládají Asociaci mediálních agentur (ASMEA). ASMEA bude mít coby spolek právní subjektivitu, jednotlivé agentury však nadále zůstávají členy AKA.

Důvodem pro vznik Asociace mediálních agentur je především lepší kontrola nad financováním a organizací mediálních výzkumů a efektivnější fungování na půdě AKA, respektive prosazování zájmů mediálních agentur na trhu. Mediální agentury tím reagují na vývoj komunikačních agentur, který si žádá samostatnější formu jejich sdružení. Jde o další krok v jejich emancipaci na českém trhu, stejně tak, jako se historicky oddělily od kreativních agentur.

Statutárním zástupcem AKA zůstává Michal Charvát, výkonným ředitelem ASMEA bude Ondřej Novák.

Zdroj: Michal Charvát, AKA