Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Televize Nova chce na trhu jedno měření sledovanosti, ale ne od ATO

Řečníci konference Život na hraně, zleva Köppl, Plesl, Konrád, Šmuclerová, Andruško, Soukup, Podzimek

Řečníci konference Život na hraně, zleva Köppl, Plesl, Konrád, Šmuclerová, Andruško, Soukup, Podzimek

Dvojí elektronické měření televizní sledovanosti v Česku nakonec nemusí být. Na konferenci Život na hraně týdeníku MarketingSalesMedia v pražských Holešovicích, v prostoru bývalých jatek, to dnes dopoledne naznačil Jan Andruško, generální ředitel televize Nova, která nejvíc prosazuje „druhá“ data.

„Dvě měření na jednom trhu – na tom se shodneme všichni – by neměla přetrvávat. V průběhu podzimu bychom si všichni na trhu měli znovu sednout, říci jak to uděláme a směřovat k jednomu měření,“ řekl Andruško. Souběžné měření by podle Andruška v zásadě ani nemělo vznikat.

Neupřesnil ale, jakou variantu do budoucna bude prosazovat. „Tu diskusi si musíme udělat mezi sebou, neměli bychom ji otevírat tady,“ prohlásil s tím, že hlavní hráči si dodneška nastalou situaci zcela nevyříkali.

Nova přitom už na listopad avizovala první data od agentury Nielsen, kterou si – společně s přední mediální agenturou Médea – vybrala jako dodavatele nového měření. Na trhu jsou dosud patnáct let využívána jako jednotná měna data od agentury Mediaresearch. Ta je dodává Asociaci televizních organizací, z níž Nova nedávno po patnácti letch vystoupila. S Médeou založila Sdružení pro měření sledovanosti.

To si šéf Novy představuje jako budoucího objednatele jediných dat, ATO, která sdružuje Primu, Českou televizi, mediazastupitelství Atmedia, Babišovu televizi Óčko a přidruženě Soukupův Barrandov, by podle něho měla skončit.

Hostem úvodní diskuse měl být Andrej Babiš, čerstvý majitel Mafry a vydavatel regionálních týdeníků 5plus2, jak ale Médiáři řekli organizátoři, nakonec nedorazí. „Spíš než vy jsou pro něj důležitější Jihočeši, kterým rozdává koblihy,“ vysvětlil neúčast Babiše moderátor Daniel Köppl.

Diskuse se nicméně zúčastnili majitel pořádající firmy Empresa Media Jaromír Soukup, šéf Novy Jan Andruško, šéf Primy Martin Konrád, ředitelka Ringieru Libuše Šmuclerová i moderátoři Daniel Köppl a Jaroslav Plesl.

Jmenovky

Headlinerem konference je majitel Mafry Andrej Babiš, do poslední chvíle se různily zvěsti, zda dorazí. Není tu

CO TAKÉ ZAZNĚLO V DEBATĚ O BUDOUCNOSTI MÉDIÍ

Vybrané argumenty z diskuse tuzemských mediálních manažerů

Jaromír Soukup: Mediální agentury nakupovaly další, „lítaly concordama“, marže byly dobré, byznys byl dobrý. „Většina tiskových médií se pohybuje ve ztrátě nebo blízko ztráty.“ Televize řeší své problémy, rozhlas také. Marže mediálek se logicky snižuje. Tlak klientů na šíři služeb mediálních agentur se logicky zvyšuje, chtějí za své peníze víc. „S tradičními službami spočívající v nákupu a plánování médií si mediální agentury už nevystačí.“

Jan Andruško tázán Martinem Konrádem couvá z plánu uvést druhá data sledovanosti, která se měla na trhu objevit už v listopadu: „Dvě měření na jednom trhu – na tom se shodneme všichni – by neměla přetrvávat. V průběhu podzimu bychom si všichni na trhu měli znovu sednout, říci jak to uděláme a směřovat k jednomu měření.“ (Čtěte více o dosavadním dění kolem měření sledovanosti v Česku.)

Jaromír Soukup k otázce přítomnosti médií online: „Internet nepřítel není.“

Libuše Šmuclerová: Tři a půl roku si s kolegy říkáme, že se s českými médii musí něco stát – někdo zmizí, někdo se přetransformuje. A teď přichází ten moment, kdy jsou tuzemská média na hraně. „My nejsme na prodej ani se neprodáváme.“

Jan Andruško: Euroatlantická civilizace má ještě šanci, krize je hodně evropská.

Martin Konrád: Ohledně budoucnosti mluví o DVB-T2. „Můžeme očekávat model částečně placené televize.“

Jaroslav Plesl: „Cesta od papíru k telefonu, je prošlapána společností Nokia.“

Libuše Šmuclerová: Náš přístup ke klientům už není o klasickém prodeji reklamy/inzerátů, je to ‚třistašedesátka‘, šít klientům kampaně na míru. Nejsou to PR články.

Jaromír Soukup: „Inovace je komercionalizování myšlenky. Pokud za to klient nezaplatí, není to inovace.“