Mediální podnikatel Michal Půr: Líbil by se mi think-tank

Šéfredaktor Médiáře Ondřej Aust debatoval s Michalem Půrem po jeho 20 letech v médiích o současném náhledu na branži, o proměnách tradičních nastavení i o jeho dalším plánu.

Úvodní díl prezidentského podcastu Podhradí vzbudil vášně - hlavně proto, že ho uváděl Michal Půr. Ještě před vydáním Podhradí jsme se s Půrem - jinak šéfredaktorem názorového webu Info.cz, propagátorem placeného obsahu, moderátorem televize CNN Prima News a především podcastu Insider - sešli k rozhovoru v našem studiu. Začátkem dubna uběhlo 20 let, co v médiích působí – začínal jako zpravodaj ČTK, později vedl časopis Euro, pak s investicí od mediálního konglomerátu kolem Daniela Křetínského založil Info.cz, s Tomášem Jirsou čtvrtým rokem vydělává na Insideru. Teď uvažuje o svém dalším kroku. „Nemusí to být médium, může to být think-tank,“ říká v rozhovoru.

„Po dvaceti letech už se necítím jako novinář. Cítím se jako moderátor, jako vydavatel, jako mediální podnikatel. Podnikatel je ta role vlastně,“ pokusil se najít nejpřesnější popis své nynější pozice, pro níž dosud razil označení „hybridní novinář“. I o směšování rolí v současné mediální komunikaci jsme debatovali. O tom, jak se mění tradiční nastavení médií a novinářů vlivem technologických změn i sociálních sítí. Nebo o tom, jak samotná mediální sdělení dnes podmiňuje jejich distribuce a propagace. „Já vždycky budu dělat infotainment,“ říká Michal Půr. „Infotainment prodá informaci líp než klasická suchařina. A patří to k tomu. Dneska se lidi chtějí bavit.“

Aust

Šéfredaktor Médiáře Ondřej Aust mluví s hybateli médií a marketingu v Česku

Každou středu nový rozhovor na aktuální téma

Pro předplatitele na HeroHero

  • kompletní rozhovor bez reklam
  • RSS feed pro poslech v Apple Podcasts a Google Podcasts
  • možnost pokládat otázky dalším hostům
  • možnost stáhnout účtenku za každý měsíc předplatného do nákladů

Zdarma úvodní část rozhovoru na platformách

Sdílejte