Media Projekt změří sledovanost krajských televizí

První ostrá data mají být k dispozici začátkem roku 2017. Budou pak každý čtvrtrok nová.

Výzkum Media Projekt primárně zaměřený na čtenost tisku zahrne nově také sledovanost krajských televizí. Agentura Median, která výzkum průběžně provádí, tak prostřednictvím agentury Czech Regio TV zahrne do pravidelného zjišťování celkem deset televizní stanic. Jsou jimi Praha TV, Brno TV, ostravský Polar, olomoucká TV Morava, východočeská V1, západočeská ZAK TV, jihočeská JTV, Televize TVS (předtím Regionální televizi Slovácko), i-Vysočina a liberecká RTM Plus. Většina z nich vysílá ve čtvrtém digitálním multiplexu a reklamu jim prodává právě zmíněné Czech Regio TV.

Median je začne měřit od třetího čtvrtletí, tedy od července. Data v Media Projektu se prezentují jednou za čtvrt roku vždy za předchozí dvě klouzavá čtvrtletí, první ostrá data v tomto případě lze tedy čekat začátkem příštího roku 2017. Data se přitom sbírají dotazováním lidí, a to za pomoci telefonu či počítače. Pro nové měření se má využít televizní modul Media Projektu, který už zájem o televizi v určité míře zjišťuje. Tato data Median ale veřejně nepublikuje.

Jak Médiáři řekl spolumajitel a výkonný ředitel RTM Plus a zástupce asociace Jan Punčochář, umožní to pomocí stejných dat porovnat krajské televize se zavedenými celoplošnými. Ty si nicméně nechávají svou sledovanost měřit hlavně elektronicky pomocí takzvaných peoplemetrů, data dostávají za každý den. Takový výzkum je ale pro malé televize příliš drahý.

Podle Punčocháře navíc jde o to, že rytmus krajských televizí, které vysílají v opakujících se blocích obměňovaných jednou za den až týden, se přibližuje právě spíš tištěným novinám, respektive magazínům. Zatímco klasické celoplošné televize, zvlášť plnoformátové, získávají sledovanost jednorázovým uvedením pořadu, krajské televize opakováním bloků nabalují diváky postupně celý den.