Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Médiář.cz přichází s novým vzhledem a přehlednější strukturou

Deset měsíců provozu webu vyjevilo možnosti, jak můžeme obsah prezentovat přehledněji. Jak?

Magické datum 11. 11. roku 11.

Seznam otevírá Cimrmanovu almaru, završila se tuzemská televizní digitalizace a šéf Českého rozhlasu Peter Duhan slaví narozeniny, jako každoročně 11. listopadu, dnes ovšem ne náhodou pětašedesáté (6 + 5 = ...).

A Médiář se představil v novém hávu, s mírně pozměněnou strukturou. Deset měsíců provozu webu v současném uspořádání vyjevilo několik možností, jak bychom mohli obsah prezentovat přehledněji. Chceme taky víc než dosud komunikovat s vámi fotografiemi, ne tolik jen textem.

Úpravy jsme zavedli do ostré verze těsně před půlnocí. V sobotu 12. a v neděli 13. listopadu si vás dovolujeme požádat o shovívavost a trpělivost, vzhled dolaďujeme za ostrého provozu. Veškeré postřehy uvítám na ondrej@aust.cz, předem za ně děkuju.

Nabízíme přehled změn, které brzy uvidíte v definitivní podobě.

Zjednodušili jsme výpis aktuálních textů

Obsahový, levý sloupec na domácí stránce bude dál patřit nejnovějším příspěvkům. Nejen zprávám jako dosud, ale i sloupkům. Zprávy i publicistické sloupky se nyní budou řadit v jednom sledu, podle času zveřejnění. Přestáváme rozlišovat mezi „články“ a „krátkými zprávami“.

Nahoře na hlavní stránce se dosud vyskytoval „kolotoč“ upoutávek na nejnovější sloupky. Kdo ale přišel na náš web přímo na konkrétní článek, tyto upoutávky neviděl. Titulky čtyř nejnovějších sloupků spolu s tvářemi jejich autorů nyní nabídneme na každé stránce, v záhlaví.

Zvýrazňujeme „otvírák“

Ctíme jednoduchý chronologický přehled článků, ale z jednotného sledu aktuálních zpráv na hlavní stránce můžeme nyní vypíchnout jednu, která se zobrazí jako momentální hlavní zpráva, či událost, kterou v tu chvíli intenzivně nebo jako jediní sledujeme. Jedna momentálně nejdůležitější, a pak všechny ostatní, jak přišly v čase - to je princip naší nové homepage.

Nové kampaně na každé stránce

Nové televizní spoty, rozhlasové spoty či billboardy, zkrátka aktuální reklamní kampaně měly dosud místo v prostředním sloupci. Při rolování stránkou dolů jsme vás tím nešťastně nutili sledovat dva obsahové sloupce najednou. A když jste na náš web nepřišli přes úvodní stránku (takových přístupů je dost), nové kampaně jste neviděli.

Teď vám proto přehled nových reklam nabídneme jako další volbu poté, co přečtete článek - budou se zobrazovat na každé stránce.

Témata místo rubrik, a viditelnější

I nadále strukturujeme web nikoli podle rubrik, ale témat. Nemusíte se tak probírat všemi články v rubrice Televize, když si chcete pročíst třeba příběh stanice Z1. Každý článek oštítkujeme podle toho, k jakému tématu patří, většinou je témat víc.

Jejich výpis pak nově zobrazujeme v patičce článku, výčet všech témat pak naspodu každé zobrazené stránky.

A zavádíme společenskou rubriku

Každý se rozčilujeme, když nás nepozvou na kvalitní večírek. A každý se rádi hledáme na fotkách z akcí, které jsme navštívit mohli. Stejně jako je společenský život doplňkem pracovního, bude i naše společenská rubrika doplňkem klasického zpravodajství z oboru. Najdete ji sice na každé stránce, ale mezi zprávy se míchat nebude.