Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Médiář.cz uvádí v online premiéře film Richarda Hunta „Sametová evoluce: 20 let české reklamy“

Film vznikl na popud reklamní agentury Euro RSCG a jejího dlouholetého šéfa Gillese Bérouarda.

Médiář.cz uvádí v internetové premiéře film Richarda Hunta nazvaný Sametová evoluce: 20 let české reklamy (Velvet Evolution: 20 Years of Czech advertising).

Myšlenka natočit film se zrodila poté, co reklamní agentura Euro RSCG požádala Richarda Hunta, aby jejímu evropskému boardu prezentoval, jak se za 20 let změnil český reklamní trh a jak se na místním trhu měnila pozice agentury Euro RSCG.

„Myslel jsem si, že by bylo mnohem zajímavější, kdyby to slyšeli od samotných klíčových hráčů, než ode mě. Gilles [Bérouard, generální ředitel české pobočky Euro RSCG - pozn. red.] souhlasil a dal mi volnou ruku,“ popisuje Richard Hunt.

„Ano, film sleduje místní vzestup Euro RSCG a Gillesovu roli v tom, ale upřímně si myslím, že si místo v historii reklamy zaslouží,“ podotýká Hunt. Předesílá ovšem, že „za kmotry české reklamy tu lidé mají Marka Šebesťáka a Josefa Havelku, a to také film potvrzuje“.

Snímek se ale také dívá dopředu. Stane se z Prahy kreativní „hub“ střední a východní Evropy? Jaké jsou překážky jejího rozvoje? „Jsou tu pozitivní známky, ale mám za to, že výhodou Prahy může být spíš efektivita, než dokonalost v kreativitě, což samozřejmě může některé místní kreativce zklamat,“ míní Hunt.

S odkazem na slova Briana Elliotta z Amsterdam Worldwide Hunt zdůrazňuje, že „kreativní ‚hub‘ potřebuje infrastrukturu“. Elliott mluví o skutečně vysokorychlostní digitální páteři a lepším mezinárodním dopravním spojení. Richard míní, že komunikační a filmový průmysl mají podobné cíle a potřeby, a společně mohou účinně tlačit na politiky, aby podmínky zlepšili: „Zatím spolu ale tato odvětví o svých zájmech nemluví.“

Ve filmu kromě Gillese Bérouarda vystupují Martin Charvát, Slavo Marušinec, Tomáš Hrivňák, Ivo Laurin, Petr Pištělák, Mark Wright, Thomas Schuller, Tim Hennessy, Alex Herdt či Richardova žena Hana Huntová. Nabízejí svůj pohled na tehdejší klíčové zakázky či události na trhu.

„Měl jsem štěstí, že jsem na filmu pracoval s pomocí opravdových profesionálů, ale nemohu zakrýt, že jsem nic takového předtím nedělal. Každopádně tedy doufám, že snímek přinejmenším vyprovokuje diskusi. Jsem připraven na všechny komentáře i kritiku,“ vyzývá Richard Hunt.