Server Médiář.cz - od roku 2002 provozovaný Milošem Čermákem, od dubna do srpna 2010 pod hlavičkou PPF Media - má za sebou v roce 2011 úspěšný relaunch jako denní zdroj původních zpráv a analýz z oboru médií, reklamy a marketingu. Vedený šéfredaktorem Ondřejem Austem a obchodní a marketingovou manažerkou Janou Vyhlídalovou přinesl tuzemským uživatelům sérii nových aktivit a služeb.
Médiář.cz není pouze denní internetové zpravodajství, je to široká obsahová platforma.
Přehlídky, mikrokonference, živé rozhovory
Už na sklonku roku 2010 úspěšně odstartovala čtvrtletně se opakující přehlídky produkce českých a slovenských vývojářů mobilních aplikací AppParade (proběhly čtyři: v prosinci 2010, v únoru, v květnu a v říjnu 2011).
V únoru 2011 Médiář.cz zmapoval tuzemský, nový trh hromadného nakupování, údaje z Médiářem pořádané konference Ty slevomaty si našly cestu do odborných titulů (velké tematické materiály o nich připravily Hospodářské noviny, E15, Lupa.cz) a dodnes jsou citovány lídry oboru.
Další z mikrokonferencí Médiáře Jak lépe prodávat a nakupovat reklamu na internetu se v dubnu 2011 zaměřila na inovativní formy prodeje reklamy na českém webu (podrobně z ní reportovaly Tyinternety.cz).

Mikrokonference o internetové reklamě, duben 2011. Zleva Tomáš Řehák (moderátor), Jan Galgonek (AdExpres), František Peterka (AdMarket), Martin Švarc (Adform), Marko Zekič (AdTaily), Miroslav Steinbach (CRM Target), Jiří Malý (Potenza). Foto: Ondřej Aust
Nejčerstvěji založenou tradicí jsou pak živá setkání s manažerskými lídry oboru médií a reklamy MediaBrunch, vysoce aktuální (pár dní poté, co tehdejší šéf ČT Jiří Janeček oznámil svou rezignaci) byl v červnu 2011 rozhovor s Petrem Dvořákem, bývalým dlouholetým šéfem televize Nova a favoritem nadcházející volby generálního ředitele ČT.
Netradiční autoři původních textů
Pro originální online publicistiku Médiář.cz objevil výrazného autora Marka Prchala (byť ten publikuje už od roku 1991). Spolu s Markem jsme díky tiskovým konferencím televizí Nova a Prima odstartovali jako nový žánr „emotivní reportáže“ - ocenil jej vzápětí server Česká pozice či týdeník Instinkt.
Autory píšícímí pravidelně pro Médiář jsou ředitelé či přední osobnosti online divizí České televize, Českého rozhlasu a televize Nova Milan Fridrich, Filip Rožánek a Pavel Krbec.
Výraznými texty příspívají také odborníci na online marketing z agentur H1.cz a Ataxo, Vladimír Komjati aktivní v oboru public relations a znalec televizní zábavy Milan Kruml.
Spolupráce, komunita, partnerství
Obsahovou spolupráci Médiář.cz navázal s tištěnými časopisy Euro, Literární noviny, Maxim, Mediažurnál a Skylink TV.
Médiář.cz jako zdroj původních zpráv citovaly letos MF Dnes, LN, Hospodářské noviny, opakovaně České tisková kancelář (ČTK) či třeba slovenská edice amerického časopisu Forbes.
Redaktoři Médiáře jsou pravidelnými respondenty vysílání zpravodajské stanice ČT24 či zpravodajství Českého rozhlasu.
Svůj obsah Médiář.cz efektivně propaguje v silné komunitě, kterou tvoří na 3700 fanoušků na síti Facebook a víc než 1800 na síti Twitter (prostřednictvím dvou účtů @mediarcz a @ondrejaust).
Server úspěšně mediálně podpořil soutěž mladých kreativců Young Lions 2011, pražský mezinárodní reklamní festival PIAF, nový Social Marketers Summit i setkání nad online marketingem Social Marketers Seminars, nadcházející zářijovou konferenci WebExpo či tradiční ročník konference DigiMedia.
To vše by nebylo možné bez společností Nokia, Vodafone, BlackLex, Quix, GPS Media Technology, Crazy Tomato a KVMS, které relaunch Médiáře v lednu 2011 či jeho akce v průběhu roku podpořily finančně. Původní zpravodajství může Médiář.cz poskytovat díky renomovaným institucím zaměřeným na výzkum a analýzy médií Admosphere, BellaDati, Mediaresearch a Newton Media.
Vše toto přispělo k tomu, že Médiáři se podařilo předčít v návštěvnosti renomovanou konkurenci, web zavedeného oborového týdeníku Marketing & Media či server RadioTV.cz (oficiální zářijové měření NetMonitor: iHNed.cz/HNByznys/MaM 15.316 RU/měsíc, Mediar.cz 25.544 RU/měsíc, RadioTV.cz 22.562 RU/měsíc).

Proč někteří veřejnoprávním médiím nevěří a asi nikdy věřit nebudou

Přichází Prima+, TV Prima masivně investuje do nových seriálů pro streaming

Reklamní tvůrci vyloučili Marka Prchala z klubu ADC, argumentují etikou a morálkou
