Médiář se stává součástí skupiny BigBoard

Jednička na trhu venkovní reklamy ovládla vydavatelství News Media a investuje do něj.

Ondřej Aust a Richard Fuxa po podpisu smlouvy. Foto: Vojta Herout

Ondřej Aust a Richard Fuxa po podpisu smlouvy. Foto: Vojta Herout

Zpravodajský web Médiář, specializovaný na média a marketing, má nového majitele. Tím se stala skupina BigBoard, jednička na českém trhu venkovní reklamy. Ve firmě News Media, která Médiář vydává, získává společnost BigBoard Praha celkem 70 %. Odkoupila celý dosavadní 50% podíl, který vlastnila firma Global Marketing, rodinný podnik MichalaIvany Bařinových, a k tomu 20 % získala od šéfredaktora Médiáře Ondřeje Austa. Aust si ponechává 30 %, zůstává šéfredaktorem webu i ve vedení vydavatelské firmy. Druhým jednatelem se za BigBoard stává Marek Pavlas. Transakce byla podepsána ve středu 6. dubna, její finanční detaily se zúčastněné strany rozhodly nezveřejňovat.

„Produkce vydavatelství News Media vhodně doplňuje naše dosavadní mediální aktivity a dále rozšíří náš online byznys. Dohodli jsme se rovněž, že v průběhu následujících tří let budeme významně investovat do rozvojových projektů Médiáře,“ říká Richard Fuxa, spoluzakladatel a předseda představenstva společnosti BigBoard Praha.

Skupina BigBoard je největším tuzemským poskytovatelem outdoorových reklamních ploch, který na českém trhu venkovní reklamy má víc než 50% podíl. Richard Fuxa je šéfem a zároveň 20% vlastníkem skupiny, 20 % v ní má společnost Touzimsky Media spravovaná Janem Veverkou, většinových 60 % drží slovenská mediální skupina Joj Media House. BigBoard čerstvě vstoupil do ekonomického týdeníku Hrot, vydává také lifestylový web Flowee či metropolitní zpravodajství PrahaIN.

Do další éry Médiáře přináší silný impuls. „Po 11 letech fungování je současný Médiář v optimální obsahové, personální i ekonomické formě. A díky BigBoardu dostane o mnoho širší zásah,“ uvádí šéfredaktor webu Ondřej Aust. „Do marketingových a eventových aktivit Médiáře se bude moci aktivně zapojit BigMedia jako servisní agentura BigBoardu a obě strany tak účinně využijí vzájemných synergií,“ doplňuje Richard Fuxa.

„Od roku 2011 Ondřej vydával Médiář sám, na podzim 2014 jsme založili společnou vydavatelskou firmu News Media. Ta je zisková od počátku svého fungování, navíc jeden úspěšný, částečný exit už má za sebou, šlo o odprodej soutěžní přehlídky AppParade v roce 2018,“ rekapituluje Michal Bařina, jednatel firmy Global Marketing a dosavadní obchodní ředitel Médiáře, a dodal: „Sedm a půl roku od založení tohoto mediálního startupu tak mohu konstatovat, že potvrdil svou životaschopnost a vyplácí se.“