V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

„Měla to být rvačka o ovladač!“ Z PlayStation v kině mohl Wunderman dostat ještě víc

Čeští reklamní kati vydávají pravidelný verdikt: nejvýraznější tuzemskou kampaní týdne - byť s výhradami - je smažba s PlayStation přímo na plátně kina v pražské Hostivaři.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 1. týden 2015

  1. Wunderman: PlayStation v kině (55 %)
    klient: Sony Computer Entertainment Europe
  2. DDB: V novém městě (51 %)
    klient: McDonald’s
  3. Intuo: Vánoce (49 %)
    klient: Škoda Auto
  4. Triad Advertising: Nebeské divadlo (46 %)
    klient: Kofola
  5. Petr Čtvrtníček: Ježíš (45 %)
    klient: Chance
  6. Nervy na pochodu (34 %)
    klient: Euronics
  7. Boogie Films: Energie (Taťána Kuchařová) (26 %)
    klient: Europe Easy Energy
  8. Český rozhlas Region: Od nás se to dozvíte první (24 %)
    vlastní tvorba

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců. Tentokrát hodnotilo 15 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní. K vybraným přidá slovní hodnocení.  

1. Wunderman nechal hrát PlayStation v kině (55 %)

Česká pobočka Sony zaměřila vánoční kampaň na podporu prodeje platforem Playstation, jednou z jejích součástí byla událost Playstation v kině. Ta se uskutečnila 12. a 14. prosince ve čtyřech promítacích sálech multikina Premiere Cinemas v pražské Hostivaři. Na akci – před promítáním filmu – dostal vždy jeden vybraný divák možnost zahrát si na velkém plátně před ostatními návštěvníky kina na Playstation 4 hru Driveclub. Pokud pokořil v této závodní hře časový limit, odnesl si Playstation 4. Pro ostatní diváky navíc vybojoval vstupenku zdarma na další film. „Při přípravě celého projektu jsme se především zaměřili na to, jak vystoupit z řady běžných vánočních kampaní,“ prohlásil Jakub Holý, marketér PlayStation ze Sony. Kampaň dělal Wunderman, v produkci své a Punk Film.

Zprostředkování zážitku ze hry ve spojení s velkým plátnem - to si nechám líbit. Nevyhrát ho, šla bych si ho koupit.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Fajn nápad, ale škoda exekuce. To kino mělo být plné opravdových pařanů, ne najatého komparzu. A hlavní zápletkou videa měla být rvačka o ovladač. To by byla jízda!
David Brada (Cream Prague)

Body za využití trendu reálných akcí zaznamenaných pro online content. Slabina je v ne příliš zábavném videu a v malém nasazení akcí v kinech. Výsledný efekt v offline a online bude velmi nízký.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Přesto, že překvapení v kině není úplně originální nápad, je to typ kandidáta na zajímavý videoobsah, který může mít pozitivní vliv na značku. Ve videu jsou cítit pozitivní emoce, komunikuje sdílený zážitek a zároveň je hlavním hrdinou samotný produkt. Nicméně když už dnes značka investuje do promo eventu a tvorby fajn obsahu, měla by podle toho investovat i do adekvátní mediální podpory, aby se obsah dostal k lidem. Spoléhat na spontánní virální šíření je dnes už trochu naivní.
Petra Jankovičová (Triad Advertising)

Viděl jsem příliš mnoho „case studies“ na stejné téma.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Superjednoduché. Škoda, že jsme ve videu neviděli více závodníků. petr vlasák Já bych z toho příště udělal větší maso. Nechal bych proti sobě závodit jednoho diváka za pravou část sálu a druhého za levou. Půlka sálu by pak sice byla celý film naštvaná, ale to na Hobita nevadí. Co?
David Suda (WMC/Grey)

Skvěle zvládnutá aktivace hodnot značky na správném místě, ve správný čas. Navíc slušný základ pro word-of-mouth.

Jakub Plášek (Cocoon)

Využití reality eventu. Hrdina je z publika. Kolektivní zapojení. Super.
Adam Hrubý

Strašnáááá nudááááá. Žádná práce s benfity produktu, žádné provázání s médiem, žádná opravdová publicita. Čiré zoufalství.
Tomáš Mrkvička

Moc dobrý. Stát se to mě v kině, tak se neznám, ale cílovka sedí - a navíc je tam značka po celou dobu.
Marek Prchal

Povedená promoakce. Škoda že jich nerozdávali víc!
Will Rust (Ogilvy & Mather)

2. McDonald’s s DDB v novém městě (51 %)

Super koncept, který jsem zaznamenal už u spotu První den v práci, kde mi přišla exekuce myšlenky o trochu lepší. A byly ty burgery teda doma lepší, nebo ne?
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Jeden hamburger nahradí všechny kamarády... Trochu smutný insight.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Plakal jsem. Ne dojetím, ale z lítosti k té holčičce. Když dětem vezmete domov a kamarády, nebo jím jinak zkazíte dětství, ještě je tu Happy Meal.
David Brada (Cream Prague)

Opravdu?!
Daniel Farkaš (Outbreak)

Insight dobrý, provedení o dost horší. Každopádně na konci to ve mně vzbudilo nějaké emoce. A to se počítá.
Tereza Eschlerová

Určite sú krajiny, kde by tento spôsob propagácie rýchleho obšerstvenia pre deti a cez deti nebol úplne ok, ale spot sa mi páči. Páči sa mi insight o tom, ako deti ťažko prijímajú zmeny a väčšinou nerady skúšajú niečo nové. To, čo poznajú ich upokojuje a rodičia im to radi doprajú. Kto z nás to nezažil, nikdy nebol s dieťaťom do 10 rokov v reštaurácií.
Petra Jankovičová (Triad Advertising)

Vítám každou původní českou reklamu, protože vím, jak je těžké cokoli udělat a prosadit, zvlášť, když má klient arzenál možných adaptací, které může bez riskování pustit. Zde bych se jen přimlouval za méně patosu.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Pěkně natočené a zahrané. Ale stavět fast food nad kvalitu jídla domova... to mi teda drhne.
David Suda (WMC/Grey)

Pěkný insight holky frustrovaný z toho, že jí rodiče donutili přestěhovat se z Hradce do Prahy. Na mekáč nezvykle lidské a věrohodné. Baví mě to.
Petr Vlasák (Comtech)

McDonald’s - nejlepší místo pro otce se střídavou péčí. Idea výborná, jako storyline to musela být pecka, ale ve vlastním spotu je sdělení dost hluboko pod prahem bytu, kam se ti dva přestěhovali.

Jakub Plášek (Cocoon)

Pokud je hlavní message značky „všude na světě chutná stejně“, pak tenhle klip funguje skvěle. Byť se můžu smát tomu, že zrovna BigMac bude tajnou zbraní snaživýho táty, je to onbrand a správně nadávkované.
Adam Hrubý

Dobře napsáno a natočeno. Ale co byl brief? Mekáč - pro lidi, jejichž život stojí za houby? Mekáč - pro rodiče, kteří si neví rady? Mekáč - identické prefabrikáty v každém městě?
Tomáš Mrkvička

Naprosto nejlepší. Vydíračka, jak má být. Moje krevní skupina. Skutečná reklama. Uniformita mekáčů zachránila chudinku holčičku před strašlivým koncem. V McDonald’s je svět ještě v pořádku. Chráníme vaše sny. Mekáč pro život, jaký je.
Marek Prchal

Milý. Jsem rád, že se klient v téhle světové kampani rozhodl udělat lokální spot.
Will Rust (Ogilvy & Mather)

3. Škoda Auto přiváží Vánoce (49 %)

Automobilka Škoda spustila na Štědrý den 2014 imageovou vánoční kampaň, která běžela v televizi a na webech do konce roku. Měla přirozenou, ale emotivní formou ukázat historii značky, jež má na tuzemském trhu jedinečné postavení, a posílit loajalitu k ní. Poditul zněl „již po generace vám pomáháme být spolu“. Televizní spot byl v minulých dnech natočen v Popovičkách u Prahy a režíroval ho Karel Janák v produkci Zoomfilms. Kreativu dodala agentura Intuo.

Moc česky ty Vánoce nevypadají. A role Škodovky? Že celou rodinku přivezla? Ale hezky natočené to je. V selekci tohoto týdne silně, silně nadprůměrné, myslím.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Škoda že nedošlo na lodičky se svíčkami. A na překrajování jablíčka. A že stromeček neshořel. Máme tolik dalších krásných českých vánočních klišé. Škoda.
David Brada (Cream Prague)

Bylo-li cílem Škody Auto vyvolat v divácích silné emoce, inspirovat je k myšlence na ty nejbližší a odvést – respektive odvézt – je na chvíli od starostí s přípravami krásných svátků, tak se jim to rozhodně nepovedlo.
Iva Bízová (Loosers)

Snaha zneužít Vánoce pro svoji značku v umělohmotném provedení. Pár bodů navíc za ujídání cukroví a pár dalších milých detailů.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Nuda, nuda, nuda. Nejvíc mě nebaví ta hudba. Škodovka byla ve svém reklamním vyjadřování už o dost dál. Snad to způsobily ty Vánoce? Nebo nová agentura?
Tereza Eschlerová

Mám rada reklamy, ktoré majú peknú atmosféru a sprostredkujú situácie, nad ktorými si asi všetci pokyvkáme hlavou a povieme: áno, toto poznám, ách. Vianočná „Škodovka“ toto spĺňa. Jediný problém mám s tým, že keď som ju pár krát zhliadla v televizií, nejako som si myslela, že to je o čokoláde alebo káve. Reálne som si až teraz pri hodnotení uvedomila, že je to vlastne pre značku Škoda. Reklama je fakt pekne realizovaná, ale o rok si na ňu už asi nespomeniem. Škoda.
Petra Jankovičová (Triad Advertising)

Neurazí, nenadchne. A nechtěné kouzlo na konci? Anglicko-český slogan „Pravé české Vánoce. Skouda, simply klevr“.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Je hezké, že Škodovka přináší každý rok nový vánoční spot. Viď, Kofolo. Tenhle jde na přirozená česká vánoční klišé trochu uměle. Určitě se to ale hned příští rok povede.
David Suda (WMC/Grey)

WTF? Horší než letošní vánoční spot Kauflandu a o moc horší předloňská vánoční Ikea. Vzpomínáte na úvodní scény filmu Hana a její sestry od Woody Allena? Taky obyčejná rodinná oslava a obyčejné lidské žvatlání, ale mělo to náboj a vonělo to.
Petr Vlasák (Comtech)

Povedená vánoční citovka, zamáčknul jsem druhou slzu. Škoda jen toho strojeného „packshotu“ na konci.

Jakub Plášek (Cocoon)

Vánoční kýčíček, „příběh“ „dokonalé“ „rodiny“, po kterým mám udělat aaaaah. Patetickou hrdost na pravé „české Vánoce“ ve mě nejvíc vzbudil anglický ident „simply clever“.
Adam Hrubý

Je dobře klást důraz na pocity, které reklama vyvolává, ale současně by se nemělo úplně rezignovat na nápad. Viz srovnání například s loňskou vánoční reklamou na Apple.
Tomáš Mrkvička

Tohle je podle mě čistý Balkán. Turecko. Erdogan! Toho si kdyžtak dejte, je na YouTube. Fungovalo by to, kdyby to nezkazili tím packshotem s třemi naleštěnými vozy. V tu chvíli jim to přestávám věřit. Jo, a přibarvil bych to. Saturace plus dvacet, hele, a hned by se zvedla nálada.
Marek Prchal

Hezký, ale usnul jsem před koncem.
Will Rust (Ogilvy & Mather)

4. Kofola zahrála Nebeské divadlo (46 %)

Nealkoholická Kofola opět přišla s kampaní s vánočním přáním. Na české i slovenské microsite Nebeské divadlo nasadila andělského vypravěče, který na základě zadání rozehrál loutkohru na motivy čtyř tradičních pohádek – podle toho, co odesílatel na webu o sobě a příjemci vyplnil. Webová vánoční přání podpořila krátká televizní kampaň a propagace na sociálních sítích. Kampaň přichystala Triad Advertising, o produkci se postaral Playground.

Zdlouhavé a ta česko-slovenština mě dost irituje.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Ani dlouhé předvánoční večery nejsou dost dlouhé na to, abych vydržel tak nudnou pohádku až do konce. Anděl, který mě slovenským akcentem peskuje hláškami typu „hlavně nikam nelítej“. Jsem si málem letěl koupit na Karlák perníček.
David Brada (Cream Prague)

Stará dobrá Kofola vánoční pohlednice, vyrobena odhadem tak před 8 lety, bohužel opět nepřekonána...
Iva Bízová (Loosers)

Kofolácká online personalizovaná pohlednice spolu s TV prasátkem už prostě k vánocům tak nějak patří a je to dobře. Divadlo mohlo být kratší, trochu zábavnější a česky mohl mluvit čech, ale jinak fajn.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Anděl, který vypadá jak pornostar, mluví lámanou češtinou a teprve po několika minutách dostane k věci. No, i Kofola se někdy utne.
Tereza Eschlerová

Prosím ne! Kde je tlačítko přeskočit? Nemám nic proti plešatým andělům, jen nesmí mít slovenský přízvuk. Tedy - na Slovensku je to asi fajn, tady už moc ne.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Kofolí Vánoce se již léta točí v kruhu. Stejný spot a personalizované vánoční online přání.
David Suda (WMC/Grey)

V Nebeském divadle jsem si zahrál čerta a jako Káču jsem si dal Sharon Stone. Konečně na jedněch prknech s erotickým idolem svého mládí. Jen by to mohlo víc frčet a být kratší.
Petr Vlasák (Comtech)

Toto se te Kofole opravdu povedlo. Milé, vizuálně povedené a děcka to bavilo.

Jakub Plášek (Cocoon)

Exekuce na úrovni, je to trochu pomalý, ale líbí se mi ta úchylná plazivost celýho konceptu. Myslím však, že děti mají v pohádkách nejraději právě zlé postavy, kterým se nakonec spravedlivě dějí strašné věci. Ze zpozitivněných pohádek od Kofoly je nakonec taková přeslazená limonáda. Ha!
Adam Hrubý

Hezky udělané, ale dlouhé, nepřekvapivé, složité... Jsem jediný, koho ten přízvuk strašně tahá za uši?
Tomáš Mrkvička

Aha, on je zpět rok 2007, videoweb s loadingem. Jasně, Kofola Anděl byla nejúspěšnější virální kampaň ve své době. Omlouvám se, ale tohle jsem nepochopil, strávil jsem tam deset vteřin a jdu pryč.
Marek Prchal

Asi jo. Ale bojím se, že kdybych to nemusel hodnotit, nedošel bych přes to dlouhé intro.
Will Rust (Ogilvy & Mather)

5. Chance: Ježíš (45 %)

Sázková kancelář Chance uvedla sérii reklamních spotů, které dotvářejí nedávno proběhlou celkovou změnu korporátní komunikace společnosti. V rámci změny konceptu se chce Chance pod heslem „zábava má zelenou“ zaměřovat hlavně na mladší sázkařské ročníky. Reklamní a sponzorské spoty režíroval Petr Čtvrtníček a také v nich hraje. Staví na proslulých větách z představení Ivánku, kamaráde. Spoty běžely na internetu i v televizi.

Nejsem si jist, jestli Petr Čtvrtníček je univerzálním řešením všech obchodních problémů, ale občas to tak vypadá.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Casting fakt super, ale dialog měli koupit od Xaviera Baumaxy, aby ho nemuseli jen blbě vykrást: Em Rudénko z cyklu Golgota - Superstar. „Nemáš korunu?“ zeptal sem se chlápka s trnama na hlavě. „Mmm... nemám,“ odvětil mi. „Tak co se tak ježíš?!“
David Brada (Cream Prague)

Awareness to asi bude budovat. Nakolik se bude líbit humor a jak osloví cílovku, je otázkou. O značce to asi moc ale neřekne.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Řekla bych, zdařilá vykrádačka nezdařilé kampaně T-Mobile. Fenomén „see-say“ se v české reklamě ujal.
Tereza Eschlerová

Menej je viac a pána Čtvrtníčka je v českej reklame už jednoducho príliš. Nepochybujem o talente hereckom, režisérskom, ale chcelo by to na pár rokov pauzu. Kto sa má v tých reklamách a produktoch, o ktoré v jeho reklamách ide vyznať? Netvrdím, že som sa na prvý krát nepousmiala. Ale aj tak mi tento konkrétny spot už príde ako násilné lízanie hrany, pomaly aj padanie za ňu, len preto, lebo už vlastne asi nie je kam zájsť. Fakt nechcem vidieť, čo to bude nabudúce.
Petra Jankovičová (Triad Advertising)

Je těžké natočit trapnost tak, aby byla vtipná, ale Petr Čtvrtníček to umí. Dobře vybraní neherci, černý humor, ale zároveň nejednoznačnost. Znejistění běžného diváka. Tohle rozhodně nepřehlédnu. Vsadil bych, že to bude vítěz.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

I přes přečtvrtníčkovanost se mi to líbí docela dost. Především tím, jak si to rovnou sám zhodnotil.
David Suda (WMC/Grey)

Třicetník na kříž. A hraje tam Ježíš. Trochu dada, nicméně je to jediný povedený klip z celé série. Nechápu ale, proč se sázková kancelář Chance spojuje s hláškami, které pronášel největší fotbalový podvodník Ivánek.
Petr Vlasák (Comtech)

Nemůžu se zbavit dojmu, že je to kampaň tak trochu bez chance. Jediná značka, která tady profituje, je Petr Čtvrtníček.

Jakub Plášek (Cocoon)

Přiznat se k vykrádání sama sebe je dobrej způsob, jak se recyklovat. Slovní hříčka s ježením je trochu laciná, nicméně reklama drží styl komunikace značky.
Adam Hrubý

Na stávající cílovku sázkařů v Česku by to fungovat mohlo. Jestli to osloví „mladé lidi, kteří se chtějí bavit, zažít adrenalin, kteří jsou často online“, o tom dost pochybuji.
Tomáš Mrkvička

Pochopitelné je to až když vidíte všechny tři spoty. Chance koupila Čtvrtníčka, to konkurence nemá. Čtvrtníček ale potřebuje silný korektiv, silného branďáka jako partnera. Jinak je jako řeka rozlitá, á á á.
Marek Prchal

Vtipný. Zapamatovatelný.
Will Rust (Ogilvy & Mather)

6. Euronics natočil nervy na pochodu (34 %)

V pátek 12. prosince 2014 se na facebookovém profilu Týdeníku Policie objevilo „amatérské“ video zachycující nespokojeného zákazníka, který útočí golfovou holí na řidiče kurýrní služby. Klip se dokonce objevil ve zprávách televizí Nova, Prima a Barrandov. Jak se později ukázalo, šlo o marketingový spot, který si objednal zlínský prodejce elektroniky Euronics. „Šílencem“ byl herec Městského divadla Zlín Jan Leflík. Záměrem firmy bylo motivovat zákazníky, aby si rezervovali zboží z jeho e-shopu a vyzvedli si ho osobně na jedné z prodejen.

Navrhuji celooborovou dohodu: zkusme se na rok vyvarovat „skrytých kamer“ ve virálech a všem nám bude lépe!
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Virálnost je sice pěkná věc, ale o přínosu pro značku v tomto případě dost pochybuji. Z videa si divák odnese spoustu vulgarit a agresivitu, a to rozhodně není to, co by chtěla většina klientů se svým brandem spojovat.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Euronics se nebojí. Jasně že jsou drsnější virály. S větším počtem zhlédnutí. Ale palec nahoru za každý vánoční spot, kde necinkají rolnička a nekouří Františky.
David Brada (Cream Prague)

Úvodní část kampaně je na současné české poměry (pro uživatele internetu – ne pro reklamní odborníky) zpracována opravdu věrohodně. Bez brandu se to dělá hodně jednoduše. Druhé video je opravdu špatné až trapné. Jeho „virální“ šíření muselo stát Euronics velké peníze.
Iva Bízová (Loosers)

Raději nekomentuji, abych nemusel použít slova hlavního protagonisty.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Tak tohle video mi vadí. Za prvé, tohle už tu mnohokrát bylo, za druhé vůbec nevím o co jde a za třetí mi je krajně nepříjemné sledovat rozzuřeného chlápka, který se snaží někoho přizabít. Co tím jako básník chtěl říct?
Tereza Eschlerová

Nikdy som úplne neverila tomu, že „virálne“ video s „prekvapením v ďalšom dieli“, že ide o reklamu značke môže niečo pozitívne priniesť. A ešte ak je dané video postavené na násilí a vyslovene nepríjemnej situácií, tak to už vôbec nepovažujem za šťastný nápad. V tomto prípade bolo príliš jasné, že ide o nahrané video a zjavné, že to asi bude reklama na niečo. Na čo, sa hneď nedozviete a ak nenarazíte na vysvetlenie, tak sa to nedozviete nikdy. Ďalší zádrhel je, že to „niečo“ by som ale netipovala e-shop, možno skôr poistenie zodpovednosti za škody spôsobené zamestnávateľovi, alebo úrazové poistenie. Druhý problém, ktorý nastal je, že pôsovné video na internete a v televíznom spravodajstve videlo očivine niekoľkonásobne viac ľudí, ako vysvetlenie a prepojenie na značku. Zbierať videnia a virálny záash len pre virálny zásah samotný a pekné číslo počtu zhliadnutí neuznávam. Tých pár percent dávam za herecký výkon hlavného protagonistu.
Petra Jankovičová (Triad Advertising)

Co říct k agresivnímu „virálu“, který vidělo pouhých 1.600 lidí?
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Většinou u těchhle kampaní je odhalení slabé, ale tady se to povedlo. Měli štěstí na správného herce magora.
David Suda (WMC/Grey)

To parkoviště mi bylo hned povědomé! Ale stejně jsem se nachytal. Když jsem se později dozvěděl, že to spáchali kamarádi ze Zlínské IS produkce, došlo mi, že je to natočené před jejich kancelářemi. OMG. Skvěle napálili všechny komerční televize, které to hned šouply do zpráv.
Petr Vlasák (Comtech)

Výborný příklad schizofrenie virálních videí coby reklamy - super virál, blbá reklama. Upřímně by mě zajímalo, kolik zákazníků to přimělo ke skutečné akci.

Jakub Plášek (Cocoon)

Zpracování standard. Empiricky však neobrandované virály nefungujou. Přihlášení značky k virálu pak totiž nikoho nezajímá. Druhý problém je, že ke komu se klip dostane, spojí si ten negativní náboj podvědomě se značkou, a už se nebude ptát, jestli se proti němu značka vymezuje nebo ho podporuje.
Adam Hrubý

Ale jo, proč ne. Asi by to šlo udělat o fous lépe, ale kolik virálních videí se dostalo před Vánoci do zpráv?
Tomáš Mrkvička

Hezký, akorát ve virálu musí být vidět značka, ve virálu musí být vidět značka, ve virálu musí být vidět značka. A to odhalení, to je celé úplně špatně, měli to natočit v Euronics a všichni se měli strašně smát a u toho měl téci Möet.
Marek Prchal

Kdyby to bylo real, tak je to (možná) vtipný. Ale není, a je to trapný.
Will Rust (Ogilvy & Mather)

7. Miss World Kuchařová jezdí na koni pro Europe Easy Energy (26 %)

Alternativní dodavatel energií Europe Easy Energy využívá topmodelku a Miss World Taťánu Kuchařovou ve třech nových hraných spotech, jež jsou tematicky laděné - sport, relax, práce. V televizi poběží od prosince až do konce března. Kampaň určená hlavně pro televizi doplní ještě online, tisk i outdoor. Spoty režíroval Maxmilián Turek v produkci Boogie Films. Ta se postarala i o kreativu.

Investice? Prémiové bankovnictví? Pojištění? A ejhle! On je to spot na alternativního dodavatele energií. Hezky udělané, krásná Táňa, nevím úplně přesně, co se mi to ale snaží říct.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Taťána K. investuje energii tam, kde se jí vrátí. Fajn. Mě stálo dost energie, abych pochopil, že Europe Easy Energy má elektřinu levnější než ČEZ. A že prodává i plyn? Vážně? Deset procent navíc za Taťánu na koni!
David Brada (Cream Prague)

Některým spotům nepomůže ani krása Taťány Kuchařové!
Iva Bízová (Loosers)

Dvacet procent za krásnou Táňu. Jinak se ale uplně míjíme v tom, jak budovat důvěryhodnou značku alternativního poskytovatele energie.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Jasná message. Trochu konzervatívne, ale vzhľadom na produkt/službu v poriadku. Pekná Taťána. Pekné.
Petra Jankovičová (Triad Advertising)

Jedním uchem tam, druhým ven a co ve mně zůstalo? Vůbec nic.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Mně se líbí, jak jede Táňa na koni.
David Suda (WMC/Grey)

Pro Vinařský fond vymýšlíme reklamy v těsné kooperaci s Ondřejem Brzobohatým. Proč jsme jim vlastně tenkrát nenavrhli Táňu?!
Petr Vlasák (Comtech)

Barvotiskové klišé bez relevantního obsahu. Vyhozené peníze za reklamu.

Jakub Plášek (Cocoon)

Ještě chybí zpívaný jingle nakonec a máme tu krásné klišé postavené na našroubované metafoře o „energii“. Wow, okamžitě změnit dodavatele plynu!
Adam Hrubý

Uh? To jako vážně vzniklo? Kdo je génius, který usoudil, že dekolt Táni Kuchařové prodá víc než dlouhodobě nejnižší cena na trhu?
Tomáš Mrkvička

Devadesátky jak vyšitý, slogan “Energie ve vašich rukou” vymyslel zcela jistě jednatel společnosti, ale oceňuju, že Kuchařovou, která mi nikdy nic neříkala, natočili skvěle.
Marek Prchal

Jako stroj času: návrat do 90. let. Škoda peněz.
Will Rust (Ogilvy & Mather)

8. Český rozhlas si propaguje regiony (24 %)

Nadsázka a humor mají být hlavními prostředky nové kampaně Českého rozhlasu Region, s cílem propagovat stanici v oblastech s nízkou znalostí značky. Hlavním motivem kampaně je upozornit na rychlost informací, které posluchač dostává pouze od své regionální stanice. V kampani se lze setkat s narážkou na zlidovělou filmovou hlášku o „krematoriu v Pelhřimově“, na obrovské brambory typické pro kraj Vysočina či „zimní olympiádě“ v Novém Městě na Moravě. Kampaň, vzniklá komplet interně v oddělení marketingu, začala v prosinci a poběží i v lednu v tištěných a online médiích a na venkovních nosičích. Vystupuje v ní regionální zprávař Tomáš Matula.

Interní kampaň Českého rozhlasu

Na tuto kampaň aby měl člověk vyšší dívčí.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Skvělá domácí práce! A protože se v rozhlase nesmí ze zákona mluvit sprostě, napíšeme do PR zprávy místo sračka raději nadsázka. (Dávám 5 %, aby si někdo nemyslel, ze jsem to probůh dělal!)
David Brada (Cream Prague)

Na kampani je zajímavá jen jedna jediná věc – zapojení reálného reportéra Českého rozhlasu. Vše ostatní už je špatně. Hodně špatně.
Iva Bízová (Loosers)

Myslím, že aktuálnost zpráv se dá komunikovat určitě vhodněji než prostřednictvím statického neaktuálního printového inzerátu, navíc ve velmi pochybném zpracování.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Som trochu v rozpakoch. Doručenie správy asi v poriadku, použitie regionálneho redaktora dáva zmysel, ale potom je tu exekúcia, rakva a veľký zemiak (brambor, ehm) na šedom pozadí...
Petra Jankovičová (Triad Advertising)

V mentálním krematoriu měla skončit tahle kampaň.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

A když třeba občas můj tatínek uvaří něco doma (jako in-house), tak mu taky řekneme, že to bylo výborný!
David Suda (WMC/Grey)

Jednoduchou a funkční myšlenku totálně zazdívá amatérská exekuce vizuálů.
Jakub Plášek (Cocoon)

Český rozhlas chtěl ukázat, jak jsou regiony první u důležitých zpráv, ale použil k tomu zaprášenou banální hlášku z roku 1983. To mi přijde trochu ironické. Výtvarná úprava reklamy je mizerná. Oceňuju ale aspoň, že použili skutečné redaktory.
Adam Hrubý

Netroufám si hodnotit. Neznám cílovku. Každopádně cesta od vizuálu k benefitu („regionální rádio ví první“) mi připadá poněkud klopotná.
Tomáš Mrkvička

Čistej print. Na nic si to nehraje, neoblbuje to lidi. Ostatni se snaží lidi nachytat, tohle ne.
Marek Prchal

Proč dělat in-house, když mají tak supr agenturu?
Will Rust (Ogilvy & Mather)

Erudovaných popravčích není nikdy dost. Chcete-li hodnotit novou českou reklamní produkci také, napište na ondrej@aust.cz a připojte informaci, kde děláte, či odkaz na svou práci.