Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Méně známé slevové servery daly dohromady seznam pochybných prodejců

  • ČTK
  • 19. 06. 2012 11:47

Slevovým serverům došla trpělivost s pochybnými prodejci zboží a služeb a daly dohromady první seznam nedůvěryhodných obchodníků, pomocí kterého chtějí zlepšit situaci na tomto prudce rostoucím trhu. Zákazníci si totiž často stěžují, že kvalita poskytnutých služeb či zboží neodpovídala tomu, co jim prodejci v nabídce zveřejněné na slevových portálech slibovali. Některé případy hraničí s podvodem.

„Začínáme se čím dál více setkávat s prodejci služeb či produktů, kteří neplní podstatu nabízení zlevněných nabídek. Rozhodli jsme se proto vytvořit tzv. černou listinu, dostupnou dalším slevovým serverům, které se budou moci rozhodnout, zda s takovým partnerem navázat spolupráci,“ sdělil dnes ČTK majitel portálu Lotmat.cz Martin Bareš, který stál u zrodu projektu.

Na černé listině Bloklist.cz se ocitlo prvních deset firem, na které byly od zákazníků slevových portálů největší stížnosti. Internetové stránky Bloklist.cz jsou zatím uzavřeny pro veřejnost a slouží pouze pro výměnu informací mezi slevovými portály. V budoucnu by ale měly být údaje přístupné i zákazníkům slevových portálů. „Zároveň jednáme o spolupráci s dalšími slevovými servery a chceme oslovit i slovenské portály,“ řekl ČTK Bareš.

Prodejce se na černou listinu může dostat například kvůli tomu, že nedodal zboží zákazníkovi, dlouho otálel s objednáním klienta na zakoupenou službu či zvýšil cenu nabídky před slevou, aby na portálu vykázal větší slevu. Do projektu se zapojily portály Nakupvakci.cz, Republikaslev.cz, Lotmat.cz, Slevto.cz, SlevaDne.cz, Slever.cz, AAAslevy.cz, Capnito.cz, Kralovnaslev.cz, Berslevu.cz, Slevy.cz a pojišťovna AXA assistance.

Počet nespokojených zákazníků slevových serverů podle sdružení Spotřebitel.net roste. Jejich výtky se týkají hlavně restaurací. Potraviny a služby poskytované majitelům slevových kuponů jsou prý často nekvalitní či ošizené. Lidé si například koupili slevový kupon na pizzu, která ve skutečnosti ale měla menší gramáž, než bylo inzerováno. Obsluha restaurací se k majitelům poukázek často chová neochotně.