Město Nymburk zavádí novou značku a jednotný vizuální styl. Loni vypsanou zakázku získalo grafické studio Colmo. Nymburk dosud využíval jako jednotící prvek pouze heraldický znak, to už současným potřebám města nestačilo. Nová značka a vůbec celá vizuální komunikacemá sjednotit roztříštěnou komunikaci města a jeho organizací. Na soutěži město spolupracovalo s Unií grafického designu. „Vytvořili jsme jednoduchou a přímočarou značku. Typografickou úpravou horního serifu prvního písmene názvu města – N – odkazujeme na jeho historické dominanty, tedy cimbuří hradeb městského opevnění a cihlové gotiky kostela svatého Jiljí, a také odkazujeme na původní heraldický znak. Upravená litera se stala základem pro soubor značek dalších městských institucí. Je potěšující, že se nyní jejich počet rozrůstá o další, jako městská knihovna či kulturní centrum,“ popisuje Miroslav Roubíček ze studia Colmo.
Nové logo města doplňuje také sada piktogramů, které tvoří jednotný vizuální styl. Vychází z historického, kulturního a společenského prostředí Nymburka a polabské nížiny. Symboly na sebe navazují a ve spojení se značkou města vypráví příběh krajiny, města a lidí. Veřejná prezentace a diskuse nad novinkou proběhla začátkem letoška v místním kině Sokol, teď probíhají práce na implementaci. Nové podoby se dočkají merkantilní tiskoviny, publikace, městský zpravodaj, orientační systémy městských institucí, jejich propagační materiály a také online komunikace.