Město zážitků slaví. Karlovy Vary a agentura Fragile bilancují rok úspěšné spolupráce

Společnými silami a díky skvěle padnoucí strategii se podařilo přilákat do Varů řadu spokojených návštěvníků, a to i v době covidové. Infocentrum Karlových Varů navíc se svou kampaní Moře zážitků získalo prestižní Velkou cenu cestovního ruchu.

Vše začalo v červnu 2020, kdy Fragile oslovil Karel Hemza za Infocentrum Karlovy Vary. Zadání bylo jednoduché. Naplnit Karlovy Vary turisty a dopřát jim prvotřídní zážitky i v době covidové. Karlovy Vary se rozhodly postavit k pandemické situaci jako k výzvě a příležitosti, ne jako k překážce. Tomuto postoji bylo třeba uzpůsobit kompletní komunikaci.

Moře zážitků

Dovolená je především o zážitcích. A pro řadu lidí také o moři, pláži a slunci. V Karlových Varech se rozhodli tyto klíčové prvky spojit. Tak vznikla kampaň Moře zážitků. A my získali skvělou možnost vylepšit a ještě více posunout tento velice funkční koncept.

Středobodem kampaně byla landing page mestozazitku.cz. Skrze ni jsme komunikovali možnosti, jak si ve Varech užít moře zážitků bez toho, aniž by lidé museli jezdit do zahraničí.

Brandová část

Kromě vymýšlení obsahu na landing page bylo naším úkolem navrhnout vhodnou komunikační strategii. Ta se opírala zejména o YouTube, Facebook, Instagram a bannerovou reklamu.

U YouTube jsme vsadili na sekvenci brandových videí v horizontálních formátech i vertikálních verzích vhodných pro zobrazení v mobilních telefonech. Videa v plné délce doprovázely šestisekundové bumpery, které posilovaly povědomí o kampani.

Aby kampaň měla co největší dosah, navázali jsme spolupráci s velkými mediálními domy a využili jejich prostoru. Šlo zejména o nasazení vysoce vizibilních formátů, jako jsou branding big banners.

Facebook a Instagram jsme použili pro brandovou i výkonnostní kampaň. Používali jsme statické i animované kreativy. Kombinace jednoduchých, výrazných vizuálů a vhodného zacílení přinesla nečekané výsledky. V tomto případě se nejvíce osvědčil formát Instastories.

Brandová kampaň měla za následek zvýšené vyhledávání Karlových Varů jako dovolenkové destinace. Abychom zachytili maximum vyhledávacích dotazů spojených s turistickou kampaní, zapojili jsme do strategie také reklamy ve vyhledávání (Google, Sklik).

Výkonnostní část

Podstatnou součástí výkonnostní kampaně byl takzvaný Vary voucher - poukázka na ubytování a služby ve Varech. Každá žádost o voucher pro nás znamenala konverzi.

Pro maximalizaci konverzí jsme na webu použili pokročilou segmentaci uživatelů. Díky němu jsme byli schopni tvořit diverzifikovaný remarketing a navrhnout sady look-alike publik, které nám dopomohly k ještě efektivnější akvizici.

Výsledky kampaně

Bylo nasazeno celkem 300 kreativ včetně videí. Výsledkem bylo 115 milionů impresí a 5,7 milionu views. Uplatněno bylo přes 11.000 voucherů. Ve výsledcích vyhledávání přeskočily Karlovy Vary na čas dokonce i Prahu.

Hledání Karlovy Vary vs. Praha

Hledání Karlovy Vary vs. Praha

Hledání Karlovy Vary vs. Praha

Hledání Karlovy Vary vs. Praha

Kromě skvělých online výsledků se podařilo Infocentru města Karlovy Vary získat i prestižní ocenění za nejlepší jednotnou kampaň ve Velké ceně cestovního ruchu 2020/ 2021. Tuto anketu každoročně vyhlašuje komunikační agentura COT Group, která chce skrze ocenění vyzdvihnout pozoruhodné a inspirativní počiny v oblasti cestovního ruchu a turismu. Jde zejména o marketingové kampaně i další projekty digitální sféry.

Porotu kampaň oslovila vysokou úrovní vizuálního zpracování i moderním pojetím. Pozitivní podle poroty bylo také to, že kampaň podpořilo samotné vedení regionu.

A jak celou kampaň i její efekt vnímá klient?

Cenu za nejlepší kampaň převzal z rukou ředitele agentury CzechTourism Jana Hergeta ředitel Infocentra města Karlovy Vary Josef Dlohoš. Foto: Petr Janovský / COT Group

Cenu za nejlepší kampaň převzal z rukou ředitele agentury CzechTourism Jana Hergeta ředitel Infocentra města Karlovy Vary Josef Dlohoš. Foto: Petr Janovský / COT Group

„Jako karlovarský rodák a patriot jsem nesmírně rád, že jsem po 15 letech působení v místním hotelnictví mohl využít své znalosti a zkušenosti místního prostředí pro práci a podporu celého města. Činnost v Infocentru města Karlovy Vary má pro mne hlubší smysl. A jsem velice rád, jak se nám, tedy celému týmu IC KV, nasazení v loňském roce vyplatilo a většina našich aktivit přinesla kýžený efekt. Ten nastal v rozhýbání letní sezóny a tato cena je jeho dokonalým potvrzením. A já za něj velmi děkuji,“ uvedl ředitel Infocentra města Karlovy Vary Josef Dlohoš.

Marketingový manažer Infocentra Karlovy Vary Karel Hemza oceňuje na spolupráci s Fragile především kreativní přístup členů týmu: „Díky Fragile je práce na kampani pro Karlovy Vary radost. To už od neuvěřitelného přístupu a nasazení Jirky Trantiny na pozici account managera po všechny další expertní pozice, kdy vidím, že se každý snaží posunout kvalitu ještě nad rámec zadání. Pokud uvážím, že na kampani se v průměru podílí přes 10 specialistů, je až s podivem, jak flexibilně a kreativně při takové robustnosti týmu vše probíhá. Spolupráci s Fragile vnímám jako jeden z hlavních důvodů, proč se Karlovým Varům meziročně podařilo v roce 2020 zvýšit DCR o 63 %.“

Text je placenou propagací agentury Fragile