Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Mezi největšími inzerenty v prosinci Okay a Alza.cz

Top 10 zadavatelů a kategorií inzerce v médiích v prosinci 2013

Předvánoční kampaň prodejce elektroniky Okay

Předvánoční kampaň prodejce elektroniky Okay

Mezi přední výrobce rychloobrátkového zboží, tradičně největší inzerenty v médiích, se loni v prosinci vklínili prodejci elektroniky Okay a Alza.cz.

E-shop Alza.cz do reklamy znatelně investoval už v listopadu, v reklamě použil herce Tomáše Matonohu (a to i na Slovensku, kde ho předabovali) a baviče Jana Rosáka.

Řetězec Okay s předvánoční propagací finišoval právě v prosincových týdnech. Hned po svátcích navíc v televizi propagoval výprodeje.

(Známou tvář použilo v reklamě i Planeo Elektro, byla jí Sandra Pogodová.)

Naopak v poslední měsíc roku znatelně polevila inzertní aktivita rychloobrátkového giganta Unilever, ten v prosincovém žebříčku deseti největších zadavatelů chybí. Svou předvánoční kampaň tak z většiny ukončil s listopadem. Ukazuje to monitoring mediálních investic Admosphere.

TOP 10 ZADAVATELŮ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 31. 12. 2013
zadavatel (vlastník značky) ceníková hodnota reklamního prostoru,
v Kč, zaokrouhleno
Henkel ČR 119
Lidl Česká republika 101
Vodafone Czech Republic 99
Tesco Stores ČR 91
Okay 88
L’oréal Česká republika 86
Alza.cz 85
Procter & Gamble Czech Republic 82
Penny Market 72
Sazka 67
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch). Jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru v tisku, v televizi, v rozhlasu, online a na venkovních nosičích, do níž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce.

I díky Okay a Alze byla elektronika v prosinci třetím nejpropagovanějším zbožím. Nejvíc prodejci v reklamě před Vánocemi ukazovali potraviny, pak kosmetiku.

TOP 10 KATEGORIÍ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 31. 12. 2013
kategorie ceníková hodnota reklamního prostoru,
v Kč, zaokrouhleno
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin 331
Parfémy a toaletní přípravky 327
Elektronika 261
Léky 228
Vitamíny, minerály, potravinové doplňky 211
Bankovní a spořitelní služby 158
Kakao, čokoláda a cukrovinky 145
Osobní automobily 132
Činnosti související s telekomunikační sítí 119
Široký sortiment 90
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch). Jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru v tisku, v televizi, v rozhlasu, online a na venkovních nosičích, do níž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce.