Mezi přední výrobce rychloobrátkového zboží, tradičně největší inzerenty v médiích, se loni v prosinci vklínili prodejci elektroniky Okay a Alza.cz.
E-shop Alza.cz do reklamy znatelně investoval už v listopadu, v reklamě použil herce Tomáše Matonohu (a to i na Slovensku, kde ho předabovali) a baviče Jana Rosáka.
Řetězec Okay s předvánoční propagací finišoval právě v prosincových týdnech. Hned po svátcích navíc v televizi propagoval výprodeje.
(Známou tvář použilo v reklamě i Planeo Elektro, byla jí Sandra Pogodová.)
Naopak v poslední měsíc roku znatelně polevila inzertní aktivita rychloobrátkového giganta Unilever, ten v prosincovém žebříčku deseti největších zadavatelů chybí. Svou předvánoční kampaň tak z většiny ukončil s listopadem. Ukazuje to monitoring mediálních investic Admosphere.
TOP 10 ZADAVATELŮ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 31. 12. 2013 | |
zadavatel (vlastník značky) | ceníková hodnota reklamního prostoru, v Kč, zaokrouhleno |
Henkel ČR | 119 |
Lidl Česká republika | 101 |
Vodafone Czech Republic | 99 |
Tesco Stores ČR | 91 |
Okay | 88 |
L’oréal Česká republika | 86 |
Alza.cz | 85 |
Procter & Gamble Czech Republic | 82 |
Penny Market | 72 |
Sazka | 67 |
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch). Jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru v tisku, v televizi, v rozhlasu, online a na venkovních nosičích, do níž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce. |
I díky Okay a Alze byla elektronika v prosinci třetím nejpropagovanějším zbožím. Nejvíc prodejci v reklamě před Vánocemi ukazovali potraviny, pak kosmetiku.
TOP 10 KATEGORIÍ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 31. 12. 2013 | |
kategorie | ceníková hodnota reklamního prostoru, v Kč, zaokrouhleno |
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 331 |
Parfémy a toaletní přípravky | 327 |
Elektronika | 261 |
Léky | 228 |
Vitamíny, minerály, potravinové doplňky | 211 |
Bankovní a spořitelní služby | 158 |
Kakao, čokoláda a cukrovinky | 145 |
Osobní automobily | 132 |
Činnosti související s telekomunikační sítí | 119 |
Široký sortiment | 90 |
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch). Jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru v tisku, v televizi, v rozhlasu, online a na venkovních nosičích, do níž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce. |