Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Mezi největšími inzerenty v říjnu ČSSD

Propagaci v bloku povinně vysílaných spotů v České televizi měla ČSSD zadarmo

Propagaci v bloku povinně vysílaných spotů v České televizi měla ČSSD zadarmo

Producent potravin a přípravků péče o tělo a domácnost Unilever byl také letos v říjnu největším zadavatelem reklamy do tuzemských médií, měřeno ceníkovými cenami. Kvůli předčasným parlamentním volbám poslední víkend v říjnu se v první desítce inzerentů za minulý měsíc objevila také ČSSD, která proinzerovala víc než Sazka či kosmetický gigant L’oreál. Ukazují to čerstvá data monitoringu mediálních investic Admosphere.

TOP 10 ZADAVATELŮ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 31. 10. 2013
zadavatel (vlastník značky) ceníková hodnota reklamního prostoru,
v Kč, zaokrouhleno
Unilever ČR 175.249.000
Henkel ČR 144.933.000
Ferrero Česká 131.904.000
Lidl Česká republika 112.599.000
Procter & Gamble Czech Republic 112.260.000
Česká spořitelna 91.982.000
Walmark 91.012.000
Česká strana sociálně demokratická 75.392.000
Sazka 71.005.000
L’oréal Česká republika 69.991.000
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch). Jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru v tisku, v televizi, v rozhlasu, online a na venkovních nosičích, do níž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce.

V prvním ze dvou inzertně nejexponovanějším měsíci roku v předvánočním období daly nejvíc do propagace banky a spořitelny (podzimní kampaně uvedly Česká spořitelna, GE Money Bank, Wüstenrot, ČSOB či Zuno). Následovaly parfémy a auta (Škoda uvádí nový Rapid) a jako čtvrté politické strany, ty obsadily prostor v ceníkové ceně 321 milionů Kč.

TOP 10 KATEGORIÍ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 31. 10. 2013
kategorie ceníková hodnota reklamního prostoru,
v Kč, zaokrouhleno
Bankovní a spořitelní služby 555.813.000
Parfémy a toaletní přípravky 466.383.000
Osobní automobily 371.539.000
Politické strany a organizace 320.884.000
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin 288.014.000
Léky 287.552.000
Kakao, čokoláda a cukrovinky 258.989.000
Vitamíny, minerály, potravinové doplňky 222.585.000
Detergenty, čisticí a lešticí prostředky 152.053.000
Elektronika 151.125.000
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch). Jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru v tisku, v televizi, v rozhlasu, online a na venkovních nosičích, do níž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce.