Pleťové krémy aspoň občas nakupuje 59 % Čechů, nejčastěji sahají po značce Nivea. Za krémy Češi v průměru utratí 323 Kč, nakupují je hlavně v drogeriích. Hlavní roli při rozhodování o koupi hraje předchozí zkušenost, cena, to, zda krém nedráždí pokožku, a značka.
Ukazuje to průzkum, který exkluzivně pro Médiář provedla v listopadu 2019 agentura Nielsen Admosphere na Českém národním panelu. Jedná se o pohled internetové populace Česka, tedy těch s přístupem na internet, starších 15 let. To je zhruba 80 % celé populace republiky.
K metodice výzkumu
- Množství značek vstupujících do výzkumu je stanoven na 10 zástupců. Vybraní zástupci reprezentují největší, nejznámější, nejsilnější značky. Není možné pokrýt celý trh a zařadit zástupce všech výrobců/poskytovatelů na trhu. Je-li víc značek podobné velikosti, známosti, síly a podobně, je rozhodujícím ukazatelem pro zařazení do výzkumu pořadí podle objemu investovaných prostředků do reklamy v ceníkových cenách Ad Intel.
- Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru jednotného dotazníku na webovém rozhraní Nielsen Admosphere. Respondenti jsou součástí Českého národního panelu, projektu výzkumných agentur Nielsen Admosphere, STEM/Mark a NMS Market Research.
- Terénní sběr dat proběhl v době od 12. do 18. listopadu 2019 na vzorku 510 respondentů.
- Cílovou skupinu představuje internetová populace Česka starší 15 let.
- Vzorek je reprezentativní z hlediska pohlaví, věku, vzdělání, kraje a velikosti místa bydliště.
- Výběrové a vážící kvóty: pohlaví, věk, vzdělání, kraj a velikost místa bydliště. Váhy jsou v rozmezí 0,46 až 1,84.
- Při realizaci projektu, sběru a zpracování dat jsou dodržovány mezinárodně platné principy sdružení Esomar a platné standardy Simar (Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění), jehož je Nielsen Admosphere členem.
Otázky a odpovědi podrobně
Jaké značky pleťových krémů znáte, nebo jste o nich už někdy slyšel/a?
- Nejvyšší úrovně spontánní znalosti pleťových krémů dosáhla jednoznačně značka Nivea (76 %). S velkým odstupem ji následují značky Avon (20 %) a Dermacol (16 %). Tyto značky zná víc žen než mužů, s rostoucím věkem roste také znalost značky Nivea.
Které z následujících značek pleťových krémů znáte?
- Nejvyšší podpořenou znalost má značka Nivea, kterou znají téměř všichni respondenti (98 %). Dalšími v pořadí jsou značky Astrid (84 %), Garnier (81 %), L‘Oréal Paris (77 %) a Vichy (72 %).
Nakupujete aspoň občas pleťové krémy?
- Aspoň občas nakupuje krémy na pleť 59 % Čechů, konkrétně 84 % žen a 35 % mužů. Nejméně je nakupují lidé z věkové kategorie 15–34 let.
Které značky pleťových krémů nakupujete?
- Nejvíce respondentů, kteří znají danou značku pleťových krémů a aspoň občas je nakupují, nakupuje značku Nivea (70 %). Muži (81 %) ji však nakupují více než ženy (66 %). Počet nákupů této značky klesá s rostoucím vzděláním respondentů.
Kterou značku pleťových krémů nakupujete nejčastěji?
- Nejčastěji lidé nakupují značku Nivea (65 %). S odstupem následují značky Garnier (10 %) a Astrid (9 %).
Kolik zhruba utratíte za pleťové krémy v rámci jednoho nákupu?
- V rámci jednoho nákupu utratí Češi za pleťové krémy v průměru 323 Kč. Nejméně za tyto produkty utrácejí muži, přibližně 246 Kč, naopak nejvíce respondenti žijící ve velkých městech. Ti utratí až 359 Kč. S rostoucím věkem se průměrná částka snižuje, s rostoucím vzděláním naopak roste.
Kde obvykle nakupujete pleťové krémy?
- Krémy nakupují spotřebitelé především v drogeriích (67 %), případně v supermarketech (29 %). Zejména mladší věková kategorie od 15 do 34 let (23 %) a vysokoškolsky vzdělaní lidé (24 %) je nakupují také přes internet.
Jak často nakupujete pleťové krémy?
- Respondenti nejčastěji nakupují pleťové krémy jednou za čtvrt roku (37 %). Další čtvrtina je nakupuje měsíčně.
Nakupujete pleťové krémy v nějakém období v roce častěji?
- Pouze třetina Čechů nakupuje pleťové krémy v nějakém období v roce častěji.
V jakém období nakupujete pleťové krémy častěji?
- Ti, kteří nakupují krémy v nějakém období častěji, tak činí v zimě (57 %).
Které z následujících faktorů pro vás hrají roli při nákupu pleťových krémů?
- Lidé při nákupu nejvíce zohledňují předchozí zkušenost a cenu (oboje 57 %), nedráždivost pokožky (34 %), a značka (29 %). Pro muže je nejdůležitějším faktorem cena, zatímco pro ženy je to předchozí zkušenost.
Pro koho obvykle nakupujete pleťové krémy?
- Přes polovinu dotázaných nakupuje krémy zejména pro sebe (58 %), ženy (69 %) častěji než muži (33 %). Muži je naopak častěji kupují partnerkám (27 %) než ženy partnerům (8 %). Nejméně kupují lidé krémy svým přátelům a známým.
Jaký typ produktu používáte při každodenní péči o pleť?
- Respondenti, kteří aspoň občas pleťové krémy nakupují, nejčastěji používají při každodenní péči o pleť hydratační krém (64 %). Dále také používají čisticí pleťovou vodu (48 %), noční krém (40 %), mýdlo (32 %) a čisticí mléko (25 %).
Co podle Čechů online vystihuje dané značky
Nivea
- Značku Nivea respondenti vnímají jako známou, která stojí za tu cenu a kvalitní.
Astrid
- Značka Astrid je podle spotřebitelů charakteristická tím,
že je známá, česká a stojí za tu cenu.
Garnier
- Podle Čechů je značka Garnier známá, profesionální a kvalitní.
L’Oréal
- Tuto značku lidé označují jako známou, drahou a profesionální.
Vichy
- Respondenti si značku Vichy pojí s tím, že je známá, drahá a kvalitní.
Neutrogena
- Značku Neutrogena spotřebitelé považují za známou, kvalitní a profesionální značku.
Eucerin
- Značku Eucerin vnímají lidé jako známou, kvalitní a drahou.
Stáhněte si kompletní zprávu z průzkumu
Nejvíce inzerce využil L’Oréal
Ve sledovaném měsíci listopadu 2019 činila ceníková hodnota reklamního prostoru kategorie pleťových a pěstících krémů podle dat z Ad Intel celkem 99,5 milionu Kč. Dominantním mediatypem přitom byla televize (85,6 milionu), doplňkem tisk (11,8 milionu), internet (1,8 milionu), out-of-home (0,2 milionu) a rádio (0,1 milionu). První místo v hodnotě reklamního prostoru měla značka L’Oréal Paris s 29 miliony, která svou inzerci umístila prakticky jen do televize.