Pleťové krémy aspoň občas nakupuje 59 % Čechů, nejčastěji sahají po značce Nivea. Za krémy Češi v průměru utratí 323 Kč, nakupují je hlavně v drogeriích. Hlavní roli při rozhodování o koupi hraje předchozí zkušenost, cena, to, zda krém nedráždí pokožku, a značka.
Ukazuje to průzkum, který exkluzivně pro Médiář provedla v listopadu 2019 agentura Nielsen Admosphere na Českém národním panelu. Jedná se o pohled internetové populace Česka, tedy těch s přístupem na internet, starších 15 let. To je zhruba 80 % celé populace republiky.
K metodice výzkumu
- Množství značek vstupujících do výzkumu je stanoven na 10 zástupců. Vybraní zástupci reprezentují největší, nejznámější, nejsilnější značky. Není možné pokrýt celý trh a zařadit zástupce všech výrobců/poskytovatelů na trhu. Je-li víc značek podobné velikosti, známosti, síly a podobně, je rozhodujícím ukazatelem pro zařazení do výzkumu pořadí podle objemu investovaných prostředků do reklamy v ceníkových cenách Ad Intel.
- Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru jednotného dotazníku na webovém rozhraní Nielsen Admosphere. Respondenti jsou součástí Českého národního panelu, projektu výzkumných agentur Nielsen Admosphere, STEM/Mark a NMS Market Research.
- Terénní sběr dat proběhl v době od 12. do 18. listopadu 2019 na vzorku 510 respondentů.
- Cílovou skupinu představuje internetová populace Česka starší 15 let.
- Vzorek je reprezentativní z hlediska pohlaví, věku, vzdělání, kraje a velikosti místa bydliště.
- Výběrové a vážící kvóty: pohlaví, věk, vzdělání, kraj a velikost místa bydliště. Váhy jsou v rozmezí 0,46 až 1,84.
- Při realizaci projektu, sběru a zpracování dat jsou dodržovány mezinárodně platné principy sdružení Esomar a platné standardy Simar (Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění), jehož je Nielsen Admosphere členem.
Otázky a odpovědi podrobně
Jaké značky pleťových krémů znáte, nebo jste o nich už někdy slyšel/a?
- Nejvyšší úrovně spontánní znalosti pleťových krémů dosáhla jednoznačně značka Nivea (76 %). S velkým odstupem ji následují značky Avon (20 %) a Dermacol (16 %). Tyto značky zná víc žen než mužů, s rostoucím věkem roste také znalost značky Nivea.
Které z následujících značek pleťových krémů znáte?
- Nejvyšší podpořenou znalost má značka Nivea, kterou znají téměř všichni respondenti (98 %). Dalšími v pořadí jsou značky Astrid (84 %), Garnier (81 %), L‘Oréal Paris (77 %) a Vichy (72 %).
Nakupujete aspoň občas pleťové krémy?
- Aspoň občas nakupuje krémy na pleť 59 % Čechů, konkrétně 84 % žen a 35 % mužů. Nejméně je nakupují lidé z věkové kategorie 15–34 let.
Které značky pleťových krémů nakupujete?
- Nejvíce respondentů, kteří znají danou značku pleťových krémů a aspoň občas je nakupují, nakupuje značku Nivea (70 %). Muži (81 %) ji však nakupují více než ženy (66 %). Počet nákupů této značky klesá s rostoucím vzděláním respondentů.
Kterou značku pleťových krémů nakupujete nejčastěji?
- Nejčastěji lidé nakupují značku Nivea (65 %). S odstupem následují značky Garnier (10 %) a Astrid (9 %).
Kolik zhruba utratíte za pleťové krémy v rámci jednoho nákupu?
- V rámci jednoho nákupu utratí Češi za pleťové krémy v průměru 323 Kč. Nejméně za tyto produkty utrácejí muži, přibližně 246 Kč, naopak nejvíce respondenti žijící ve velkých městech. Ti utratí až 359 Kč. S rostoucím věkem se průměrná částka snižuje, s rostoucím vzděláním naopak roste.
Kde obvykle nakupujete pleťové krémy?
- Krémy nakupují spotřebitelé především v drogeriích (67 %), případně v supermarketech (29 %). Zejména mladší věková kategorie od 15 do 34 let (23 %) a vysokoškolsky vzdělaní lidé (24 %) je nakupují také přes internet.
Jak často nakupujete pleťové krémy?
- Respondenti nejčastěji nakupují pleťové krémy jednou za čtvrt roku (37 %). Další čtvrtina je nakupuje měsíčně.
Nakupujete pleťové krémy v nějakém období v roce častěji?
- Pouze třetina Čechů nakupuje pleťové krémy v nějakém období v roce častěji.
V jakém období nakupujete pleťové krémy častěji?
- Ti, kteří nakupují krémy v nějakém období častěji, tak činí v zimě (57 %).
Které z následujících faktorů pro vás hrají roli při nákupu pleťových krémů?
- Lidé při nákupu nejvíce zohledňují předchozí zkušenost a cenu (oboje 57 %), nedráždivost pokožky (34 %), a značka (29 %). Pro muže je nejdůležitějším faktorem cena, zatímco pro ženy je to předchozí zkušenost.
Pro koho obvykle nakupujete pleťové krémy?
- Přes polovinu dotázaných nakupuje krémy zejména pro sebe (58 %), ženy (69 %) častěji než muži (33 %). Muži je naopak častěji kupují partnerkám (27 %) než ženy partnerům (8 %). Nejméně kupují lidé krémy svým přátelům a známým.
Jaký typ produktu používáte při každodenní péči o pleť?
- Respondenti, kteří aspoň občas pleťové krémy nakupují, nejčastěji používají při každodenní péči o pleť hydratační krém (64 %). Dále také používají čisticí pleťovou vodu (48 %), noční krém (40 %), mýdlo (32 %) a čisticí mléko (25 %).
Co podle Čechů online vystihuje dané značky
Nivea
- Značku Nivea respondenti vnímají jako známou, která stojí za tu cenu a kvalitní.
Astrid
- Značka Astrid je podle spotřebitelů charakteristická tím,
že je známá, česká a stojí za tu cenu.
Garnier
- Podle Čechů je značka Garnier známá, profesionální a kvalitní.
L’Oréal
- Tuto značku lidé označují jako známou, drahou a profesionální.
Vichy
- Respondenti si značku Vichy pojí s tím, že je známá, drahá a kvalitní.
Neutrogena
- Značku Neutrogena spotřebitelé považují za známou, kvalitní a profesionální značku.
Eucerin
- Značku Eucerin vnímají lidé jako známou, kvalitní a drahou.
Stáhněte si kompletní zprávu z průzkumu
Nejvíce inzerce využil L’Oréal
Ve sledovaném měsíci listopadu 2019 činila ceníková hodnota reklamního prostoru kategorie pleťových a pěstících krémů podle dat z Ad Intel celkem 99,5 milionu Kč. Dominantním mediatypem přitom byla televize (85,6 milionu), doplňkem tisk (11,8 milionu), internet (1,8 milionu), out-of-home (0,2 milionu) a rádio (0,1 milionu). První místo v hodnotě reklamního prostoru měla značka L’Oréal Paris s 29 miliony, která svou inzerci umístila prakticky jen do televize.

Moderátor Michael Rozsypal uvedl vlastní online pořad

TV Seznam uvádí vlastní seriál „o ukrutně statečných myslivcích“ Revír

Novým šéfredaktorem Aktuálně.cz bude Pavel Švec

Komentátor David Klimeš odchází z Aktuálně.cz
